Handhaven?

Sv Poortugaal JO19-1 – Capelle JO19-1;

Zaterdag 19 november 2022

Competitie.

Na 2 uitwedstrijden, gelukkig weer een thuiswedstrijd. Vorige week mochten we nog naar Berkel voor een wedstrijd om 15.00 uur tegen TOGB JO19-1. Een complete off day. Binnen een half uur stonden we met 3-0 achter. Kwam het nog door de teleurstelling van de week er voor of hing er iets in de lucht op het op dat moment (15.00 uur ’s middags) wat mistroostige complex van TOGB. We leken ons zelf niet. Na de 3-0 wist TOGB verder niets meer af te dwingen en Poortugaal had helaas de kracht niet om verder te komen dan de uiteindelijke uitslag, 3-1. Tegen Capelle de draad maar weer oppakken?

Om 14.30 uur werd op veld 1 afgetrapt tegen Capelle JO19-1. Helaas kunnen we ook over deze wedstrijd heel kort zijn. Voor de derde opeenvolgende keer werd met verlies van het veld gestapt.

Ook vandaag weer, tegen Wilhelmus de eerste helft en tegen TOGB de tweede helft, een helft heer en meester. Vandaag was Poortugaal de gehele eerste helft aan het voetballen op de helft van de tegenstander, met ook wel wat kansjes op doelpunten. De gehele eerste helft op 30 seconden na. Op knullige wijze kreeg Capelle de bal achter keeper Sander in de 45ste minuut, net voor rust. We stonden er bij en keken er naar.

Gelukkig hadden we nog een helft om e.e.a. recht te zetten. Ondanks deze positieve instelling lukte het Poortugaal niet meer om een vuist te maken en de schade te herstellen. Integendeel. Het was Capelle dat al snel in de 2de helft op 0-2 (2de minuut) wist te komen en die klap is Poortugaal niet meer te boven gekomen.

Met deze resultaten is Poortugaal inmiddels afgezakt naar een 8ste plaats op de ranglijst. Plaats 3 tot en 8 staat echter qua punten wel dicht bij elkaar, dus een keer winnen kan weer een heel verschil maken. Opgemerkt is wel dat Poortugaal reeds 8 wedstrijden heeft afgewerkt en dat anderen nog maar 7 of zelfs 6 wedstrijden hebben gespeeld. Duidelijk is dus wel dat er niet meer zozeer omhooggekeken wordt, maar dat we vanaf nu inzetten op handhaving.

We houden moed en gaan er van uit dat we komende zaterdag het tij kunnen keren en hopen dat we weer eens met 3 punten huiswaarts kunnen keren.

Nog slechts twee wedstrijden te gaan. Op zaterdag 26 november mag Poortugaal zich revancheren tegen Spirit JO19-1, waarvan de beslissingswedstrijd in juni jl. nog nipt werd verloren. Toch spelen we beiden nu 4e divisie. Deze wedstrijd begint in Ouderkerk aan den IJssel om 14.45 uur op veld 3.