sv Poortugaal MO 15-1 - VDL MO15-1

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Bovenste regionen wedstrijd vandaag tegen VDL. In punten gelijk dus bij winst kunnen er goede zaken gedaan worden.

Vanaf het begin was het duidelijk dat Poortugaal de bovenliggende partij was. Dit leidde niet tot grote kansen maar er werd lekker gevoetbald door onze meiden.

Toen Guillia er in kwam werd de ban gebroken. Na een pass van Lotte naar Lieke die de bal door speelde naar Nienke werd Guillia in stelling gebracht die uiteraard de 1-0 op het scorebord zette. Aanval na aanval volgde maar veelal niet effectief. Guillia die deze wedstrijd goed het samenspel zocht met de rest van haar team gaf de bal goed door aan Karlijn die dit op waarde schatte en de 2-0 scoorde.

Na een duel op het middenveld raakte Rosanne geblesseerd, even door met 10 tot de rust. Bikkelen met z’n allen. VDL kreeg een vrije trap zo’n 30 meter van onze goal, volgens ons niet terecht maar accepteren. De vrije trap werd goed genomen en was niet houdbaar voor Esmee. Rusten met een 2-1 voorsprong.

De 2e helft het zelfde spelbeeld, Poortugaal veel in de aanval maar wel blijven opletten voor de tegenaanval van VDL. Lotte die zo veel werk verrichtte in de 1ste helft en begin 2e helft zat er doorheen maar wilde van geen opgeven weten. Ze was overal en hield bij balbezit het overzicht en strooide met mooie passes en speelde als een leider op het middenveld tot de pijp leeg was. Gelukkig hadden we inmiddels de 3-1 gemaakt en stond de verdediging op scherp.

Het middenveld was vandaag zeer belangrijk, daar waren we de baas met een ouderwetse sleurende Nienke en Naylee. Naylee  die de 2e helft inviel na al een wedstrijd in de 15-2 gespeeld te hebben. Dat zag je niet terug in de duels die ze uitvocht en meestal won.

Deze wedstrijd werd gewonnen door soms mooi samenspel maar vooral op wilskracht, de wil om als team iets neer te zetten.

Gedeelde 1ste plaats voor deze jongedames. Tijdens trainingen worden de kantjes er weleens afgelopen door sommige dames maar tijdens wedstrijden wordt er toch weer keihard gewerkt en geleverd. Vandaag veel ouders langs de kant gezien, echt heel leuk en wordt gewaardeerd door de meiden en de trainers.

Volgende week zowaar een heuse topper thuis tegen FC,s Gravezande MO15-2.