Zwaluwen MO15-1 - sv Poortugaal MO15-1

Zwaluwenlaan 500
3136VE
VLAARDINGEN

De laatste wedstrijd alweer voor de winterstop uit bij Zwaluwen en we strijden weer ergens voor vandaag, om de 1ste plaats in deze ronde.

Was het koud, ja heel koud maar die trotseren we heel graag.

Vanaf de aftrap was het duidelijk wij willen hier winnen. De duels werden fel maar fair aangegaan, overal doken ze bovenop met Lenthe voorop in de strijd, overal zat ze tussen om gek van te worden als tegenstander. Met de drive naar voor moest het er van komen de 0-1 was daar door een zacht maar bekeken schot van Lieke. Niet lang erna wordt de bal in het strafschopgebied gebracht en gaat langs iedereen, behalve Yara die de bal voor haar linkervoet krijgt en ze scoort met haar chocolade been…heerlijk 0-2. Zwaluwen komt er sporadisch uit en wordt zowaar ook gevaarlijk maar daar hebben wij Esmee voor in de goal staan. Bij een andere uitval van zwaluwen komt de spits 1 op 1 met Esmee, ze komt haar goal uit en duikt op de bal, helaas ging de spits door op haar en raakt ze geblesseerd. Even spannend maar ze kan gelukkig door.

Wij gaan lekker door met aanvallen en krijgen kansen, Guillia schiet snoeihard op de paal. Vlak erna is het dan wel raak en uiteraard weer Guillia. Rusten met 0-3 wat een weelde.

De 2e helft een hele andere wedstrijd. Vanaf het begin staan we zwaar onder druk, hoe het kan onverklaarbaar maar de ruggen moeten gerecht worden. De 1-3 wordt gemaakt en een tegentreffer hangt meer in de lucht dan een goal voor ons maar de als een grote baas keepende Esmee die zich zelf haar verjaardagscadeau hier mee gaf redde keer op keer.

Daar dan toch wij weer even, wie anders dan Guillia soleerde door de verdediging en maakte de 1-4 met een heerlijk schot met buitenkantje rechts zo het hoekje in. Helaas raakt ze geblesseerd bij de actie en moeten we haar voortijdig tegen haar zin wisselen.

Na niet doortastend verdedigen van onze kant wordt de 2-4 gemaakt wat de eindstand is.

We eindigen op de 2e plaats met evenveel punten als Blijdorp die op doelsaldo op de 1ste plaats eindigt.

Wat een team, wat een meiden, ze flikken het weer. 23 december weten we of we promoveren naar de hoofdklasse of dat we in de 1ste klasse blijven. Wat een heerlijk team is dit, wat een top meiden.

Grote dank aan Anna en Dani die ons vandaag geholpen hebben door mee te doen met ons.

Laatste verslag van dit jaar. Via deze weg wil ik een ieder alvast hele fijne dagen wensen en op naar een gezond en sportief 2023.