19-11-22 De Jonge Spartaan 15-1 - sv Poortugaal 15-1

Oostplaatseweg 19
3241LV
MIDDELHARNIS

Gaat het door, gaat het niet door. Hopen stiekem van niet 9.00uur uit in Middelharnis is niet leuk….en zeker niet met deze kou. Maar het gaat door dus verzamelen om 7.45.

Aangekomen bij de club maar gelijk even het veld controleren, dit ligt er aardig bij maar de bal stuitert niet.

Met maar 12 meiden beginnen we deze zware wedstrijd. In een wandel tempo en veel te makkelijk werd er begonnen als of er geen inspiratie inzat. Het enige team wat voetbalde was Spartaan en die werden daarvoor beloond. De bal werd voorgegeven, eigenlijk te hard maar doordat Kyvana altijd vol voor de bal gaat en deze wilde weg werken raakte ze de bal verkeerd en belandde de bal in ons eigen goal. Deze goal komt niet door haar maar doordat we als team niet presteerde.

Het werd ook nog 2-0. Vanuit het middenveld mocht er heel makkelijk doorgelopen worden en werd Esmee voor de 2e keer geklopt. Daarna redde Esmee ons nog een keer waardoor we in de wedstrijd bleven.

Na die 2e goal kregen de dames wel de wil en drang om te winnen. Gingen we opeens heel goed voetballen, nee dat niet maar er werd keihard gewerkt en dat leverde ook een goal op van Guillia na goed aangespeeld door Rosanne.

Heel snel daarna schoot de keeper van Spartaan de bal zwak uit, Karlijn pikte deze bal op en zag haar kans om te schieten en die hoef je haar niet te geven….. 2-2 wat ook de ruststand was.

De 2e helft een sterker spelend Poortugaal maar veel kansen werden er niet gecreëerd. Spartaan kwam er soms gevaarlijk uit en schoot een keer op de lat waar we goed weg kwamen. In de 20ste minuut dan toch en weer Guillia die de 2-3 maakte, eindelijk een voorsprong. Karlijn vocht net als in de 1ste helft duel na duel uit en was een plaag voor de verdediging, uit 1 van die acties en vele voorzetten kwam de bal  in de zestien op de arm van de tegenstander, de totaal niet thuis fluitende scheidsrechter geeft een penalty welke door Guillia feilloos raak geschoten wordt.

Spartaan gaat daarna alles of niets spelen en mede door ons zelf komen ze terug in de wedstrijd 3-4, het zal toch niet hè. Wel dus, een paar minuten later stond de 4-4 op het scorebord. De koppies gingen hangen maar we hoeven deze wedstrijd niet te verliezen. En dat gebeurde dan ook niet, Guillia krijgt de bal net over de middellijn van Nienke en gaat direct richting de zestien, de verdediging probeert haar nog tegen te houden met een overtreding maar ze laat zich niet vallen. Van ongeveer 25 meter schiet ze en raak, een fantastische goal vergelijkbaar met de goal bij Spirit uit 4-5 super. Nu vasthouden de laatste paar minuten wat lukte met wat kunst en vliegwerk.

Deze wedstrijd was echt een slijtage slag. Kyvana viel al na 20 minuten geblesseerd uit waardoor de rest de gehele wedstrijd hebben moeten knokken. We hebben langs de kant genoeg commentaar maar respect voor de meiden op zo’n zwaar veld.