Goed gemutst!

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Poortugaal 4 speelde afgelopen zaterdag tegen het grote Barendrecht. Goed gemutst kwamen de spelers naar ons complex. Het zou een mooie middag worden, want Barendrecht staat onderaan en dat biedt perspectieven. Met een minder dan normaal gevulde reservebank werd er begonnen.

Waarschijnlijk waren er bij Brandrecht andere spelers bij in vergelijking met de uitwedstrijd. Dat was onmiddellijk merkbaar, want waar wij de eerste 20 minuten bezig waren te proberen de bal bij dezelfde kleur te krijgen combineerde Barendrecht er lustig op los. Ze hadden meerdere snelle spelers die ook goed in de duels waren. Dit leidde tot enkele gevaarlijke situaties in de buurt van onze 16 meter. Onze keeper had echter geen enkel probleem met de ballen die in de richting van zijn doel kwamen. Nadat we beter gingen opletten en ook de ballen wat meer bij de medespelers kregen ging het, na enkele verstandige aanwijzingen van de coach, een stuk beter. De combinaties liepen beter en we maakten voor de rust zowaar twee doelpunten. Net als in voorgaande wedstrijden mooie doelpunten. Beide door fraaie individuele acties en goede voorzetten. Een derde doelpunt werd onterecht afgekeurd voor buitenspel. Maar dat komt meer voor op het niveau waar wij in uitkomen.

In de 2e helft ging het spel ook op en neer maar werd er niet meer gescoord. Robbert Braat viel nog in, maar kon zijn talenten nog niet laten zien. Opvallend. De jongste supporters waren rond de 2 jaar en lieten zich goed horen.

Na de wedstrijd hadden we een heerlijke afsluiting op het Poortugaal terras.