sv Poortugaal ontpopt zich tot cupfighter

VFC 1

sv Poortugaal 1

Mannen KNVB beker Amateurs 3e ronde Groep 1 A

18 februari 2023 14:30

G.C. Dorrestijn

Sportpark VFC
Sportlaan 130
3135GX
VLAARDINGEN

Nadat het eerste elftal onlangs een ronde verder kwam in de Fiduscup, werd zaterdag in de derde ronde van de KNVB-beker afgerekend met het Vlaardingse VFC. Waar vroeger de bekercompetitie vaak werd gezien als een gelegenheid om met het elftal te experimenteren, is het toernooi tegenwoordig een extra gelegenheid de vereniging verder op de kaart te zetten.

De inleiding van deze tekst suggereert misschien dat sv Poortugaal dan ook furieus uit de startblokken kwam, maar dat was dan ook weer niet het geval. Was het gemakzucht, was het een gebrek aan scherpte, of was het vooral gastheer VFC dat scherp begon? De toeschouwers zagen de thuisploeg na ongeveer een kwartier op voorsprong komen. De bezoekers moesten aan de bak.

De precisie moest in het spel komen, het tempo wat omhoog: kortom, er werd voldoende inzet verwacht. Die 1-0 achterstand bleek daarvoor eerst nodig te zijn geweest. Binnen tien minuten na de openingstreffer zorgden Nino Voorn en Jeffrey Duijnstee voor een voorsprong. Dat speelt toch altijd fijner. Nadat de spelers de tactische aanwijzingen in de kleedkamer tot zich hadden genomen, was het Eliass Haddouty die de 1-3 aantekende. Zo nam de ploeg afstand van VFC, dat niet echt meer de illusie had dat dit nog goed zou komen.

Een mooie overwinning voor ons hoogste vertegenwoordigende elftal. A.s. zaterdag wacht er weer eens een thuiswedstrijd voor de competitie. In de competitie komt Achilles Veen op bezoek. De wedstrijd begint, zoals gebruikelijk, om 14.30 uur.