Koesteren!

Tiendweg 3
2636HH
SCHIPLUIDEN

Vandaag afgereisd naar het altijd pittoreske Schipluiden via de A4. Het klinkt ver weg, maar uiteindelijk valt het mee.

Na de warming-up werd er om 14.30 uur afgetrapt onder het toeziend oog van een volle tribune, waar supporters van Poortugaal gemoedelijk tussen de supporters van Schipluiden zaten en vice versa.

Poortugaal op de één na laatste plaats op de ranglijst en Schipluiden net 1 plek hoger. Poortugaal met 1 punt en Schipluiden met 3. Lukt het vandaag om de 3 punten mee naar huis te nemen? We gingen het in ieder geval wel proberen.

De wedstrijd leek al snel de goede kant op te gaan, want al in de 6de minuut kwam Poortugaal op een 0-1 voorsprong via Dion, na verdedigend gepruts van Schipluiden. Dus volhouden en uitbouwen, maar als snel bleken beide ploegen aan elkaar gewaagd en ging het op en neer. Poortugaal wist de rust te bereiken met een 0-1 voorsprong en hopelijk konden we dan in de 2de helft het karwei afmaken.

In de 2de helft gebeurde waar we toch al een beetje bevreesd voor waren. In de 11de minuut ging de bal op de stip ten gunste van de thuisploeg en zo kwam Schipluiden langszij, 1-1. Gelukkig wist Poortugaal zich vrij snel te herpakken en kwam het in de 17de minuut weer op voorsprong. Mirza wist, na een assist van Max, het net te vinden achter de doelman van de tegenstander. Mooi en nu de overwinning uit het vuur slepen.

Nauwelijks bekomen van de feestvreugde stond Poortugaal weer aan de aftrap, want 1 minuut later was de stand alweer gelijk getrokken. Verdedigend stond het nog niet goed en daar wist de tegenstander slim gebruik van  te maken, 2-2.

Met nog wat kansen over en weer en billen knijpen sloop de wedstrijd naar het einde en konden we uiteindelijk 1 punt bijschrijven. In dit stadium moeten we ieder punt maar koesteren.

Volgende week met goede moed weer aan een nieuwe wedstrijd beginnen. Thuis zal om 12.30 uur afgetrapt worden tegen DSO (Door Samenspel Overwinnen) JO19-1, op veld 4. DSO is terug te vinden op de 7e plaats op de ranglijst met 5 punten, dus bij winst kan Poortugaal in punten gelijk komen met DSO.

Alle support is welkom!