Kwijt?

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Sv Poortugaal JO19-1 – KMD JO19-1; 0-2 (0-0)
Zaterdag 11 februari 2023
Competitie.

Vandaag thuis tegen KMD JO19-1. Een herhaling van zaterdag 3 december jl.? Toen stapte Poortugaal nog met een klinkende overwinning van het veld, 4-1. KMD had niets te vertellen. Wordt het vandaag ook weer zo’n wedstrijd? Een paar punten pakken zou niet verkeerd uitkomen, want het gaat de laatste tijd wat stroef.

Al vrij snel was duidelijk dat het vandaag geen ‘walk-over’ zou worden. Sterker nog KMD leek vanaf het begin sterker dan Poortugaal. Het zou vandaag aankomen op hard werken en tegenhouden. Tot een kwartier voor tijd wist Poortugaal het hoofd boven water te houden, maar toen sloeg KMD toch toe, 0-1.

Met de moed der wanhoop werd getracht een slotoffensief op te zetten en lukte het Poortugaal uiteindelijk toch nog om voor het doel van de tegenstander te komen in de laatste seconden van de wedstrijd. Alles en iedereen, dus ook de keeper, mee naar voren bij een allerlaatste corner. KMD wist deze corner te verwerken en wist razendsnel uit te breken, waardoor het in de allerlaatste seconde toch nog 0-2 werd.

De eerlijkheid gebied te zeggen dat Poortugaal eigenlijk geen kansen gehad heeft en het lijkt er op dat Poortugaal het een beetje kwijt is. Voorheen konden we nog wel eens verliezen terwijl we een groot deel van de wedstrijd de betere ploeg waren, maar vandaag hadden we eigenlijk niet zo veel in te brengen.

Ook de twee voorgaande wedstrijden gingen verloren. Er is ondertussen nog voor de Abelcup gevoetbald tegen Rockanje JO19-1, waar met 2-0 werd verloren en vorige week werd in de competitie tegen Nootdorp JO19-1 een voorsprong van 1-3 weggegeven en stapte Nootdorp uiteindelijk met een 5-3 overwinning van het veld.

Maar we geven niet op! We blijven trainen. De competitie ligt voor JO19-1 even stil. De volgende competitiewedstrijd is op zaterdag 4 maart. Dan reizen we af naar Schipluiden om daar aan te treden tegen de plaatselijke JO19-1 om 12.00 uur. Schipluiden heeft haar eerste 2 wedstrijden verloren, maar heeft vandaag kunnen winnen van VFC, waardoor ze nu 3 punten hebben en dus over Poortugaal heen komen op de ranglijst. Poortugaal staat momenteel op de één na laatste plaats, nog boven Foreholte JO19-1, op doelsaldo.