Respect!

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Sv Poortugaal JO19-1 – Spirit JO19-1; 0-0 (0-0)
Zaterdag 28 januari 2023
Competitie divisie 4-C.

De kop is er af! De 3e fase van dit seizoen is begonnen en we trapten vandaag om 14.30 uur af tegen een oude bekende; Spirit. Wat gaat deze fase van het seizoen ons brengen? Er zitten in ieder geval een aantal ‘verre reizen’ tussen. Maar vandaag, zoals gezegd, tegen Spirit, een thuiswedstrijd.

In de 1ste helft werden er nog wel wat kansen gecreëerd, met zelfs een keer een bal op de lat, maar de 2e helft was het voornamelijk tegenhouden en billenknijpen. Dat laatste met name voor het publiek. Een tweede helft om snel te vergeten, maar waarin de keeper (bedankt Bart!) uitgroeide tot man of the match.

Laten we positief blijven en stellen dat we met een punt aan de 3e fase zijn begonnen, terwijl we de 2e fase nog met een nederlaag begonnen. Poortugaal weet dat het beter moet èn kan en daar gaan we ook van uit, dus kop op en op naar de volgende wedstrijd.

Volgende week moet afgereisd worden naar Nootdorp om om 15.00 uur aan te treden tegen de plaatselijke JO19-1. Een nog onbekende tegenstander, die vandaag nog uit geroosterd was en dus geen wedstrijd had. Uitgaan van eigen kracht maar weer dan.

Verder heeft er op woensdag 25 januari jl. nog een vriendschappelijke uitwedstrijd plaatsgevonden. Tegen Spijkenisse JO19-1 werd een klinkende overwinning behaald; 1-4. Op deze ijskoude avond kwamen de doelpunten van Lars (42/ 1), Quinton (4/ 2), Mirza (34/ 2) en Koen (41/ 2). En ondanks de kou waren er toch een hoop trouwe supporters van Poortugaal te vinden langs de lijn. Respect!

Komende maandag (30-01-2023) vindt de uitgestelde en afgelastte uitwedstrijd tegen Rockanje JO19-1 uiteindelijk plaats. Dit in het kader van de Abelcup. Om 20.00 uur zal er worden afgetrapt in Rockanje. Hopelijk met weer heel veel support langs de lijn.