Geitenpin.

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Sv Poortugaal JO19-1 – DSO JO19-1; 0-1 (0-0)

Zaterdag 11 maart 2023

Competitie.

Ondanks het winterse weer de afgelopen week werd er vandaag toch gevoetbald. Helaas op veld 4 waar de supporters zich niet op een overdekte tribune konden terugtrekken, maar gelukkig was het best voetbalweer. Vroeger dan gewend werd de bal in beweging gebracht. Het was nog maar 12.30 uur.

Nu is de afspraak dat we in het verslag niets over de scheidsrechter zeggen, dus dat doen we dan ook niet, maar het gaat wel steeds meer moeite kosten. De titel van dit stuk zegt wellicht genoeg.

Met wat kansjes over en weer gingen we na een enigszins gelijk opgaande 1ste helft met 0-0 rusten. De 2de helft een sterker Poortugaal, maar helaas resulteerde dat niet in een stortvloed aan kansen en ook niet in doelpunten. Het leek af te stevenen op een remise, 0-0.

Leek? Ja leek. Door een beslissing van een bepaald persoon stond de Poortugaalse verdediging uit het lood, waardoor de DSO-spitsen vrije doorgang kregen om in de blessuretijd van de 2de helft, in de allerlaatste seconden, de overwinning te stelen.

Het voetbal beter dan voorgaande wedstrijden, dus dat is positief, maar helaas weer een negatief resultaat. Poortugaal blijft dan ook op 2 punten staan. Volgende week verder.

Zaterdag 18 maart een nieuwe wedstrijd. Dan treedt Poortugaal uit in het strijdperk tegen UVS (Uit Vriendschap Saâm) JO19-1 in Leiden. Er wordt halverwege de dag afgetrapt, 12.30 uur. Dus die dag verder maar geen plannen maken.

UVS begon voortvarend aan dit deel van de competitie, maar heeft de laatste wedstrijden toch punten verloren. UVS staat momenteel op de 5de plaats met 7 punten uit 5 wedstrijden. Poortugaal zal weer aan de bak moeten!

Volgens de routeplanner duurt de reis ongeveer 45 minuten (56 km) naar UVS. De terugreis is leuker met 3 punten!

Komen jullie ook?