Spannend?

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Sv Poortugaal JO13-2 – Brielle JO13-3; 6-3 (4-1)
Zaterdag 28 januari 2023.
Competitie 3e klasse.

De kop is er af! De 3e fase van dit seizoen is begonnen en we trapten vandaag thuis om 10.15 uur af tegen Brielle, op veld 4.

In aanloop naar het begin van de 3e fase heeft Poortugaal nog twee oefenwedstrijden gespeeld. Op zaterdag 14 januari werd uit nipt verloren van sc Botlek JO13-1 met 4-3 en op zaterdag 21 januari werd uit verloren van CWO JO13-1 met 3-1. Het is dus tijd voor een overwinning en hopelijk gaat dat vandaag tegen Brielle lukken.

Er werd voortvarend begonnen door onze mannen en een dame. Het leek er sterk op dat we vandaag niet gingen verliezen. De doelpunten vielen als rijpe appelen. In de 3de minuut al was het Arda die de score opende. Een goed begin is het halve werk?
In de 11de minuut leek Brielle roet in het eten te gooien door de gelijkmaker aan te tekenen. Niet uit het veld geslagen pakte Poortugaal de draad weer op en was het Alesander die scoorde in de 16de èn 18de minuut en schoot Samuel uiteindelijk in de 21ste minuut de ruststand op het scorebord, 4-1.
In de rust was Poortugaal kennelijk wat ingedut, want de 2de helft was nog geen 6 minuten uit of Brielle had al 2x gescoord, 4-3. Zou het dan toch nog spannend worden? Gelukkig wist Thamer echter in de 7de minuut de 5-3 binnen te koppen en maakte Luca het in de 27ste minuut af tot 6-3. Ondanks een slecht begin van de 2de helft toch een mooie overwinning.

Volgende week (04-02-2023) weer een thuiswedstrijd. Om 08.30 uur wordt dan afgetrapt op veld 2 tegen Rozenburg JO13-1. Rozenburg moest vandaag thuis tegen Spijkenisse JO13-4, 7-0. Ook een klinkende overwinning. Dat belooft wat.

Volgende week dus vroeg uit de veren!