9 wedstrijden, 27 punten en 1 kampioen!

sv Poortugaal VR1

Zwervers, IJVV de VR1

22 mei 2023 20:00

B Van Jaarsveld

Sportpark Polder Albrandswaard
Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

9 wedstrijden, 27 punten en 1 kampioen!

22 mei 2023, de dag van de kampioenswedstrijd. Na weken van afgelastingen en verplaatsingen van wedstrijden was het eindelijk zover. Om 20.00 zou sv Poortugaal VR1 aftrappen tegen IJVV de Zwervers VR1. De wedstrijd was op veld 1 en het publiek vormde zich langzaam om het veld heen.

Kleedkamer 1 was van tevoren versierd en de gezonde zenuwen waren erg aanwezig in de kleedkamer. Toen de vrouwen aan het warmlopen waren druppelde de jonge meiden aan om mee te lopen het veld op.

En dan, de aftrap! Beide teams begonnen sterk, Poortugaal had hele goede aanvallen, maar die werden helaas niet afgemaakt. Na ongeveer 30 min kregen de Zwervers in hun aanval een vrije trap net buiten de 16. 0-1. Alsof de vrouwen van Poortugaal net dat laatste beetje motivatie nodig hadden om te scoren, niet heel veel later schiet Fleur er een heel mooi doelpunt in. 1-1! De Zwervers beginnen al moe te raken en dat is te zien. Aanval na aanval zet Poortugaal in en met succes! Sher schiet de bal er goed in, 2-1! Dan is het bijna rust, maar niet zonder dat er nog een doelpuntje wordt gemaakt. De Zwervers maken een overtreding in het 16 meter gebied, hands, dus een penalty voor Poortugaal. Fleur gaat de penalty nemen en schiet deze er koel en beheerst in. Met een 3-1 voorsprong gaan de vrouwen van Poortugaal de kleedkamer in.

Met volle motivatie loopt Poortugaal de kleedkamer weer uit. De tweede helft begint. De Zwervers zetten er nog alles op alles op om de stand om te draaien, maar de verdediging staat als een huis en ze komen er niet doorheen. Poortugaal vindt de 3-1 voorsprong nog niet genoeg en zet aanval na aanval in. Na een mooie aanval schiet Sterre er een bal in, 4-1! Hierdoor zit de sfeer er weer in bij de vrouwen van Poortugaal en worden er weer meer aanvallen gecreëerd. Sterre is ook weer bij het volgende doelpunt betrokken en schoot hem er beheerst in, 5-1! De wedstrijd is beslist, maar het aantal doelpunten nog niet. Poortugaal zet de aanval weer in, Natasha heeft de ruimte en schiet.    6-1!

Niet veel later klinkt het fluitsignaal, het is ze gelukt. Sv Poortugaal VR1 is na 9 ongeslagen wedstrijden kampioen! De champagne gaat open, de confetti wordt geschoten en het feest kan beginnen!

Met dank aan de meiden van de mo17, zonder hun zouden we veel wedstrijden niet gespeeld kunnen hebben!