De Kogelvangers 15-1 - sv Poortugaal 15-1

Grintweg 1
4797SZ
WILLEMSTAD NB

Soms heb je wedstrijden waar je eigenlijk niets over kan zeggen, dit was er zo 1.

Een stukje rijden richting het pittoreske Willemstad, tunnel afgesloten dus….. aangekomen in Willemstad komen we bij een kleine gezellige vereniging met een paar voetbalvelden waar het leek dat de spruitjes net uit de grond gehaald waren. Dit in combinatie met de hele harde wind was een mix waar in goed voetbal bijna onmogelijk is. De 1ste helft werd wel aardig begonnen met wat kansjes maar wanneer we richting goal kwamen zat er altijd wel een rare stuit in de bal waardoor er niet goed afgedrukt kon worden. De 1ste echte uitval van De Kogelvangers was gelijk raak, Stefanie maaide over de bal heen, mede door de wind maar misschien een beetje concentratie, waardoor de bal panklaar lag voor de spits en die scoorde dan ook.

De hele 2e helft was het overwicht voor Poortugaal en dat werd beloond met de 1-1 een afstandsschot van Lotte zeilde binnen. Hierna bleven we de aanval zoeken met niet echt goed scherp voetbal maar dat leek ook niet echt nodig tegen deze tegenstanders. In de slotfase maakte Guillia wie anders de 1-2 wat ook de ruststand was. Lopend naar de kleedkamer had ik een gesprek met Nienke, ik zeg tegen dr, als jullie hiervan verliezen dan eet ik mijn sokken op. Nou ik had dat niet moeten zeggen want de 2e helft was een hele andere wedstrijd.

Was het een misplaats gevoel van we doen dit wel even of iets anders?! Feit was dat De Kogelvangers de bovenliggende partij was en ook door een afstandsschot op 2-2 kwam. Door een wederom uitblinkende Esmee kwamen we niet achter en leefde we nog. De scheidsrechter die in de 1ste helft best goed floot besloot de 2e helft alles maar dan ook alles anders te doen. Vrije trappen, uitballen alles tegen. Hij besloot uit het niets na een fair duel waarin Jessie en haar tegenstandster tegen elkaar aankomen met hun voeten zonder bal, en wat doet de beste man hij geeft een onverklaarbare penalty.

Esmee riep Erik als jij er bij bent gaan ze er meestal in…. gelukkig wordt de bal keihard over geschoten.

Aanvallend konden we maar weinig brengen maar in de blessuretijd wordt Nienke ten val gebracht, ze had een staaltje acteren van het mannen/jongens voetbal afgekeken want even leek het of ze echt geblesseerd was, na de wedstrijd komt ze naar me toe dat er eigenlijk niets aan de hand was en het een stukje acteren was haha. Dat gaf ons in de laatste minuut dan wel een spaarzame vrije trap zo 6 meter buiten de 16, Guillia achter de bal en jaaaa de redelijk onverdiende maar welkome 2-3. Een slechte wedstrijd maar 3 punten mee naar Poortugaal.