Eerste stadionwedstrijd voor MO17-1

18 februari 2023 15:30

W. Brouwers

Stadion De Geusselt

Hoe leuk is dat? Met het elftal  en supporters in de bus onderweg naar Maastricht want de MO17 speelt voor het eerst in een stadion, “de Geusselt”  Na een officiële opkomst op het veld en een tal aan supporters op de tribune, kan de wedstrijd beginnen.

sv Poortugaal startte de wedstrijd met de zenuwen in de benen.  Ondanks dat kregen ze in de beginfase 2 goede kansen, helaas zonder resultaat. Al snel wordt het 1-0 voor M.V.V.  De wedstrijd is nu echt begonnen, Poortugaal speelt de zenuwen van zich af en zet M.V.V onder druk. Na een goede actie vanaf de zijkant zoekt Chelsey de achterlijn op en geeft een mooie voorzet waardoor Noëlle de 1-1 kan binnen tikken.  Na de 1-1 gaat Poortugaal steeds beter voetballen en blijft M.V.V. onder druk zetten. Na een mooie corner van Richelle wordt de bal van richting veranderd door M.V.V. en valt de 1-2 binnen, een eigen goal.  Ook M.V.V. laat zich zien en met een paar goede reddingen van Zara gaat Poortugaal met een 1-2 de rust in.

De tweede helft gaat gelijk op en krijgen beide ploegen een aantal kansen maar de stand blijft vooralsnog staan. Via een snelle uitbraak van sv Poortugaal door het centrum van M.V.V. kan Natasha de 1-3 binnen schieten. De meiden zijn door het dolle heen. Het laatste kwartier gaat in, M.V.V. begint steeds meer aan druk te zetten en sv Poortugaal moet zich steeds meer tot verdedigen beperken. Dit doen ze goed en houden nog steeds stand. Tot de 73ste minuut, dan schiet M.V.V. toch de 2-3 binnen na een goede solo actie van de spits van M.V.V. Dat wordt toch nog billen knijpen de laatste minuten!

M.V.V. probeert Poortugaal zwaar onder druk te zetten en halen alles uit de kast om toch nog een gelijk spel eruit te halen. Zelfs het wisselen van spelers van sv Poortugaal wordt aangegrepen om hen uit hun spel te halen. sv Poortugaal houdt stand en komt niet meer in gevaar. Het laatste fluitsignaal klinkt en de meiden zijn door het dolle heen. Dik verdiend nemen ze de 2-3 overwinning mee naar huis. Ondanks de lange rit naar huis, bleef het nog lang gezellig in de bus.

Op naar de volgende wedstrijd, weer een tegenstander van formaat. FC Eindhoven uit, weer 3 punten?