Jeugdbeleidsplan - Organisatiestructuur jeugdafdeling

3. Organisatiestructuur jeugdafdeling

De organisatie van de jeugdafdeling is opgedeeld in recreatievoetbal ‘breedtesport’ en prestatievoetbal ‘selectie’. Binnen het bestuur wordt de jeugd vertegenwoordigd door de jeugdvoorzitter.

Recreatievoetbal ‘breedtesport’

De Jeugdvoorzitter is ook voorzitter van de jeugdcommissie (JC). De JC bestaat naast de jeugdvoorzitter uit leeftijdscoördinatoren voor JO19 t/m J07/6 en meisjesvoetbal en een coördinator technische zaken recreatieteams. Ad-hoc nemen een scheidsrechter coördinator, een wedstrijdsecretaris en een lid van de toernooicommissie en activiteitencommissie deel aan de JC. De frequentie wordt afgestemd naar wederzijdse behoefte. De JC is volledig verantwoordelijk voor het organisatorische en technische beleid binnen het recreatieve voetbal.

Prestatievoetbal

De jeugdopleiding prestatief voetbal ‘selectie’ staat volledig in dienst van het opleiden van spelers voor het       1ste elftal en de O23-1. Om dit organisatorisch goed te leiden ligt de verantwoordelijkheid hiervoor bij de Hoofd Jeugdopleiding (HJO). De HJO geeft leiding aan de Technische Commissie Jeugd.

De TC-jeugd bestaat uit de HJO, twee leden vanuit de VTC, hoofd keeperstraining, afvaardiging van de hoofdtrainers (totaal drie, onderbouw, middenbouw en bovenbouw) en jeugdscouting (vacature). Deze commissie van in totaal 8 leden is verantwoordelijk voor het verbeteren, bewaken en uitvoeren van het voetballeerplan.

Voor een goede communicatie tussen de technische commissies jeugd (TC-jeugd) en senioren (VTC) zal de HJO de bijeenkomsten van de VTC-senioren bijwonen en vice versa.
De VTC (voetbaltechnische commissie) is verantwoordelijk voor de ontwikkeling, en ook de aansturing en bewaking van de opleiding en vorming op voetbaltechnisch gebied binnen de vereniging.

Organisatiestructuur_2023.png

2. Visie, ambitie en doelstellingen Terug naar de inhoudsopgave 3.1 Trainers en begeleiding