FC Lakeside

ENGELANDWEEKEND

Eén van de voorlopers van sv Poortugaal, v.v. Oude Maas, startte in 1982 een uitwisselingsprogramma van het Engelse FC Lakeside uit Cheltenham. Uit contacten die verenigingsmensen in Engeland hadden is de uitwisseling tot stand gekomen en tot op de dag van vandaag duurt de vriendschap voort. Wat houdt die uitwisseling in?

Het contact vanuit de sv Poortugaal richt zich op alle spelers van O15 en O13, jongens en meisjes, ongeacht of je speelt in de prestatietak of de breedtesport. Deze spelers (en begeleiders) kunnen zich aanmelden om tijdens het paasweekend deel te nemen aan het uitwisselingsprogramma met FC Lakeside. In het ene jaar gaan we 5 of 6 dagen met elkaar naar Engeland. Je logeert dan in een Engels gastgezin waarvan minimaal één van de kinderen bij FC Lakeside speelt. Tijdens het bezoek is er voor jullie een leuk programma georganiseerd dat niet alleen om het zelf voetballen draait. We vertrekken altijd op de donderdag voor Pasen en komen tweede paasdag terug.

In het andere jaar komen de spelers en begeleiders van FC Lakeside naar ons dorp om dan met ons hier een leuk programma te volgen en ook zij logeren dan bij spelers en begeleiders van onze vereniging. Vaak komt dan een speler waar jij hebt gelogeerd graag bij jou logeren. En heb je dan eenmaal iemand in huis gehad, dan sta je voor de lijst voor het jaar erna op de voorrangslijst om weer mee naar Engeland te mogen (behalve als je in het jaar erna te oud voor de reis bent).

Zoals we hier al vermeldden: de vriendschap tussen onze vereniging en FC Lakeside bestaat al sinds 1982. Dit jaar (2024) bezoekt FC Lakeside onze vereniging van 28 maart t/m 2 april. We kijken enorm uit naar hun komst!

Easter_2023-3.jpg