Cookie beleid sv Poortugaal

De website van sv Poortugaal is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Jeugdbeleidsplan - Functieomschrijvingen inclusief taken en verantwoordelijkheden

Jeugdbeleidsplan - Functieomschrijvingen inclusief taken en verantwoordelijkheden

5. Functieomschrijvingen inclusief taken en verantwoordelijkheden

Binnen de Jeugdafdeling van sv Poortugaal kennen wij de volgende posities;

  • Hoofd Jeugd Opleiding (HJO)
  • Jeugdvoorzitter
  • Hoofd Trainer Jeugd
  • Jeugdtrainer
  • Hoofd Keeperstrainer
  • Assistent-trainer
  • Teammanager
  • Begeleider
  • Hoofd Kader Opleiding (HKO)
  • Opleidingsmanager
  • Leeftijd coördinator
  • Scheidsrechter coördinator
  • Wedstrijd coördinator
  • Jeugdscout

 

In de functieomschrijvingen maken we onderscheid tussen Prestatieve en Recreatieve posities.

De Prestatieve (selectie) teams zijn: JO19-1, JO19-2 JO17-1, JO16-1, JO15-1, JO14-1 JO13-1, JO12-1, JO11-1, JO11-2 en JO11-3

In de Onderbouw wordt bij de O10 en O9 wordt wel geselecteerd maar spreken we niet van Prestatieve teams.

*** Aantal prestatieve teams is aan verandering onderhevig, en kan per seizoen variëren aan de hand van kwantiteit en kwaliteit.

De overige teams worden gezien als Recreatieve teams.


Functieomschrijvingen:

 

Hoofd Jeugd Opleiding HJO

Verantwoordelijk voor het bewaken van de kwaliteit (voetbaltechnische), uniformiteit en continuïteit binnen alle prestatiegerichte elftallen van de jeugd bij sv Poortugaal, in overeenstemming met de doelstellingen van de vereniging.

Basistaak:

  • Het neerzetten en managen van een robuuste organisatie binnen de “prestatietak” van de jeugd van sv Poortugaal.
  • Daarnaast zal deze organisatie naadloos moeten aansluiten en bijdragen aan de ontwikkeling van de “breedtesport”.


Concrete taken:

  • Rapporteert aan de Voetbal Commissie.
    • Zal tijdens VC-vergaderingen aansluiten om feedback over Jeugd prestatietak te geven.
  • Opleiding van jeugdtrainers.
  • Opstellen Ontwikkelingstraject voor alle hoofdtrainers jeugd. Alle hoofdtrainers jeugd dienen te beschikken over een opleidingstraject, wat zij geacht worden te volgen, in overeenstemming met de doelstellingen van de vereniging
  • Geven van interne cursussen over talentontwikkeling en talentherkenning (ook voor trainers breedtesport)
  • Ondersteunen van de trainers bij trainingen van jeugdteams
  • Verzorgen van scholingsmomenten voor de trainers
  • Beoordeling functioneren Jeugdtrainers prestatietak
    • Er zal per kwartaal een feedback gesprek plaatsvinden met jeugdtrainers, dit zal schriftelijk worden vastgelegd
  • Medeverantwoordelijk voor Jeugdbudget prestatietak.
  • Opstellen van budget
  • Financiële goedkeuring vanuit hoofdbestuur
  • Verantwoordelijk voor Opstellen en Uitvoeren van het Jeugdbeleidsplan.
  • Uitdragen van het jeugdbeleidsplan met name gericht op het voetbalgedeelte, het uitvoeren, bewaken en de opleidingsvisie.
  • Minimaal 1x per jaar evalueren en waar nodig aanpassen i.s.m. bestuur.
  • Zorgdragen dat beleid correct uitgedragen wordt door technische staf.
      • Leidinggeven aan het kader binnen de prestatietak jeugdafdeling
  • Werving jeugdtrainers.
      • Waar nodig zal er gezocht worden naar nieuwe trainers die aan onze criteria voldoen, er zal ook een kwalificatie profiel geschreven moeten worden
  • Verantwoordelijk voor functioneren Technische Commissie.

 

Jeugdvoorzitter

De jeugdvoorzitter geeft sturing aan alle leeftijdscoördinatoren, de toernooicommissie, scheidsrechtercoördinator en wedstrijdcoördinator en is een belangrijke spil over alle activiteiten binnen de jeugdafdeling. Met name communicatie en voortgangscontrole zijn eigenschappen waar een goede jeugdvoorzitter aan moet voldoen. Tevens is hij/zij lid van het dagelijks bestuur met alle verantwoordelijkheden die daarbij horen. Een aantal cruciale taken van de jeugdvoorzitter:

  • Verantwoordelijk voor de jeugdafdeling, waarbij de prestatieve tak wordt aangestuurd door de HJI onder verantwoording van de VTC (Voetbal Technische Commissie).
  • Stuurt de Jeugdcommissie(breedtesport) aan.
  • Vertegenwoordigd de breedtesport afdeling binnen de TC- Jeugd
  • Informeert en adviseert TC-jeugd vanuit bestuur en vice versa over relevante zaken
  • Coördineert en begeleid tuchtzaken
  • Organiseert trainingstijden/schema
  • Planning van alle wedstrijden
  • Organisatie van scheidsrechters
  • Verzorgt mede al het trainingsmateriaal
  • Ondersteunt diverse commissies
  • Coördineert samen met de HJO de plaatsing van de stagiaires, en onderhoud het contact met de scholen.
  • Organiseert Pupil van de Week

 

Jeugdtrainers en Begeleiders matrix

Functies_versus_taken.png

Jeugdtrainers
Algemene profielschets jeugdtrainer recreatieteam

De functie vraagt bij voorkeur een trainingsmodule m.b.t. de leeftijdsgroep zoals Module Pupillentrainer. Ervaring in het geven van trainingen of bereid zijn ervaring op te doen door assistentie te verlenen bij een ervaren trainer. Goed om kunnen gaan met jeugdspelers in de leeftijdsgroep, met jeugdspelers werken, flexibel zijn, goede contactuele eigenschappen en communicatieve vaardigheden hebben, zijn hierbij voorwaardelijk.

 
Recreatieve teams
Profielschets begeleider JO6 en JO7

Een trainer voor de JO6 en JO7 is meer spelleider dan trainer. Spelenderwijs de bal leren kennen en het bezig blijven tijdens de trainingen zijn hierbij de belangrijkste zaken. De nog hele jonge spelertjes moeten de “trainer” zien als vriend bij wie je kan voetballen en balspelletjes spelen.

 

Selectieteamtrainers

Voor alle selectieteamtrainers geldt dat zij verplicht zijn te werken volgens het leerplan en de hierbij behorende administratie moeten uitvoeren. Alle trainingen worden op papier voorbereid. De administratie wordt opgeslagen in een team map waar ruimte is gecreëerd voor de wedstrijdanalyses met de bijbehorende evaluatie van de doelstellingen en een aparte pagina voor iedere speler. De trainingen en wedstrijdvoorbereiding worden tijdens begeleidingsmomenten met Opleidingsmanager, HKO en HJO gedeeld en trainers worden hierin begeleid.

 

Profielschets trainer JO6-JO7

Diploma: Hoofdtrainer pupillenopleiding KNVB

Assistent-trainer: trainer in opleiding ‘Pupillentrainer’

 

Profielschets JO8 en JO9-selectietrainers

Diploma: hoofdtrainers: VCII (Jeugd); voor JO8 en JO9 een aparte hoofdtrainer (mogelijk hoofdtrainer in opleiding TCIII)

Assistent-trainer: Pupillentrainer (kan ook in opleiding)

Een trainer van de JO8 en JO9 beseft dat de spelers met zoveel mogelijk spelsituaties in aanraking moeten komen. De belangrijkste rol ligt in het begeleiden van spelers. Het spelenderwijs leren voetballen, zowel individueel als in teamverband. Tijdens de trainingen bewaakt de trainer de organisatie, helpt hij spelers gericht met aan- en opmerkingen, motiveert spelers en corrigeert spelers vooral op het gebied van technische voetbalhandelingen. De spelers moeten de trainer zien als “vriend” en “leraar”. Een belangrijke rol voor de trainer ligt dus opgesloten in het zich meer in een voorbeeldfunctie kunnen laten zien aan spelers, dan iemand die overloopt van tactische vondsten waar spelers (nog) geen enkele interesse in hebben. Daar waar de trainer zich bezig moet gaan houden met het geven van technisch gerichte aanwijzingen, moeten deze helder en duidelijk zijn voor de spelers. Rustig overkomen, een vriend zijn, geduld kunnen uitoefenen en stapje voor stapje spelers “leren” voetballen is heel belangrijk. Het goede voorbeeld kunnen geven, zowel letterlijk als figuurlijk, is een voorwaarde. In alle omstandigheden resultaten relativeren en ouders overtuigen van nut en noodzaak vraagt het een en ander van de overtuigingskracht van de trainer.

De hoofdtrainer verzorgt de oefenstof voor de gehele groep JO8 en JO9 voetbal.

 

Profielschets JO10, JO11, JO12-selectietrainers

Diploma: Hoofdtrainer: VCII (Jeugd); voor JO10, JO11 en JO12 een aparte hoofdtrainer

Assistent-trainer(s): Pupillentrainer (kan ook in opleiding)

Primair moet de trainer beseffen dat hij de spelers met zoveel mogelijk voetbaleigen situaties kennis laat maken. Evenals de trainer van JO8 en JO9 teams is een belangrijke rol weggelegd in het begeleiden van spelers. Hij geeft spelers zoveel mogelijk de ruimte om zelfstandig oplossingen te zoeken voor het voetbalprobleem, hierbij moet je denken aan tegenstanders, medespelers, veldafmetingen enzovoorts. Tijdens de trainingen bewaakt hij de organisatie, en ondersteund en motiveert hij de spelers bij vooral technische onderdelen van het spel. Hij is een “vriend” en “leraar” van de spelers. Daar waar de trainer zich bezig moeten gaan houden met het geven van technisch gerichte aanwijzingen, moeten deze helder en duidelijk zijn voor de spelers. Rustig overkomen, geduld kunnen uitoefenen en stapje voor stapje spelers “leren” voetballen is belangrijk. Het goede voorbeeld kunnen geven, zowel letterlijk als figuurlijk, is een voorwaarde. In alle omstandigheden resultaten gesprek voeren met ouders vraagt het een en ander van de trainer.

 

Profielschets JO13-selectietrainer

Diploma: Hoofdtrainer: VCII (Jeugd)

Assistent-trainer(s): Pupillentrainer

Deze trainer moet aan minimaal twee belangrijke eigenschappen voldoen als je de kenmerken van deze leeftijdsgroep als uitgangpositie neemt. Een trainer moet enthousiast zijn, en over ruim voldoende eigenvaardigheid beschikken. Waar het bij de onderbouw nog vaak reageren op het moment is mag je vanaf deze leeftijd van spelers al verwachten dat zij begrijpen wat de trainer bedoelt als hij achteraf een situatie terughaalt. De trainer moet voldoende tactische kennis in huis hebben om in te kunnen spelen op de (on)mogelijkheden van zijn eigen team en het kunnen inspelen op de tactische (on)mogelijkheden van de tegenstander. Van de trainer wordt verwacht dat hij ruim voldoende kennis heeft over leeftijdseigenschappen zoals snelheid, behendigheid en coördinatie en deze kan ontwikkelen en de creativiteit aan de bal kan verhogen. De trainer maakt tijd vrij voor persoonlijke gesprekken met zijn spelers over de vorderingen en is in staat om op het juiste niveau met ouders te communiceren.

 

Profielschets JO15-selectietrainers

Diploma: Hoofdtrainer: VCII (Jeugd); voor JO15-1 en JO14-1 een aparte hoofdtrainer.

Assistent-trainer: Juniorentrainer

Van de trainer wordt verwacht dat hij op een goede manier kan omgaan met de (grote) verschillen die er zijn in o.a. kwalitatief opzicht. Hij is zich bewust van het feit dat spelers in deze leeftijdsgroep bezig zijn zich persoonlijk te ontwikkelen op alle gebieden. Zij ontwikkelen een eigen identiteit en hiermee omgaan vraagt veel van het vermogen van de trainer zich in te leven in de gedachtewereld van zijn spelers. De trainer toont interesse voor die veranderingen en laat dat ook in persoonlijke gesprekken merken. De trainer is duidelijk naar de spelers toe en houdt zich aan de afgesproken (huis)regels. Dat laatste is uiteraard alleen mogelijk als de trainer zich niet alleen hieraan houdt, maar hierbij juist een voortrekkersrol speelt. Ook bij het samenstellen van oefenstof in trainingen en het kiezen van de juiste methodiek, houdt hij rekening met de onderlinge verschillen binnen het team. De trainer beschikt over ruim voldoende kennis van het 1:4:3:3 spelconcept zodat hij in staat is de belangrijkste uitgangspunten bij te brengen. Hierbij houdt de trainer rekening met de fysieke beperkingen die bij deze leeftijdscategorie kunnen voorkomen. De trainer is in staat om voor zijn spelers opdrachten te formuleren die een beroep doen op de eigen verantwoordelijkheid. Hij beschikt over kennis op het gebied van teambuilding en is in staat om tijdens de training oefeningen zo voor te doen dat dit enerzijds respect afdwingt, en anderzijds spelers uitdaagt om het minimaal net zo goed te doen.


Profielschets JO17-selectietrainers

Diploma: Hoofdtrainer: VCII (Jeugd); voor JO17-1 en JO16-1 een aparte hoofdtrainer.

Assistent-trainer: Juniorentrainer

Van een goede trainer wordt verwacht dat hij in de eerste plaats eerlijk en consequent is, voornamelijk omdat dit zeer gevoelige onderwerpen zijn bij deze leeftijdsgroep. De trainer beschikt over veel kennis en inzicht om de basisprincipes van het spelconcept 1:4:3:3 uit te dragen en te verduidelijken. Vooral in deze leeftijdsgroep kan het tactische vermogen van spelers enorm vooruitgaan. Hij maakt ruim voldoende tijd vrij voor: de mening van spelers, het accepteren van leiding, het leren aanvaarden van beslissingen van o.a. scheidsrechters, het kritisch leren over de eigen prestaties, het leren luisteren naar de trainer, het leren accepteren dat voetbal een teamsport is, de beginselen van teambuilding laten ervaren, het leren concentreren op de (voetbal)prestatie, het bijbrengen van verantwoordelijkheidsgevoel voor medespelers, materiaal enzovoorts, het leren melden van lichamelijke beperkingen zoals blessures en het leren luisteren naar het eigen lichaam en zich naar de mogelijkheden gedragen.

De trainer is in staat spelers op een aantal criteria te beoordelen. Hierbij moet gedacht worden aan: balcontrole, dribbelen, passen, individuele acties (passeren), schieten op goal, handelingssnelheid, aanvallend koppen, scorend vermogen en het geven van voorzetten. Daarnaast het 1:1 duel, het meeverdedigen, verdedigend koppen, de sliding, een tackle en het storen. Ook het combinatievermogen, overzicht, positiegevoel en taakgerichtheid. Atletisch vermogen, duelkracht, uithoudingsvermogen, loopvaardigheid en sprongkracht. Uitstraling, leidinggeven, wedstrijdmentaliteit, houding t.o.v. anderen zoals medespelers, coach, scheidsrechters enzovoorts, coachbaarheid en “stressbestendigheid”, bescheidenheid, brutaal gedrag, creativiteit, dienend kunnen spelen, karakter van de speler, technische speler, rechtsbenig, linksbenig en/of tweebenig, etc.

 

Profielschets JO19-selectietrainers

Diploma: Hoofdtrainer: VCII (Jeugd); voor JO19-1 en JO19-2 een aparte hoofdtrainer.

Assistent-trainer: Juniorentrainer

Van de JO19 trainer wordt verwacht dat hij overwicht heeft op een groep, een goede staat van dienst als speler heeft, en een natuurlijke uitstraling die je mag beschouwen als “persoonlijkheid”. Bij het kiezen van oefenstof houdt hij ook rekening met elementen zoals plezier, beleving en wedstrijdgerichtheid. Hij weet dat hij veel aandacht moet besteden aan het motiveren van zijn spelersgroep. Hij maakt ruim voldoende tijd vrij voor persoonlijke gesprekken met spelers waarin hij duidelijk moet kunnen maken waarom hij bepaalde beslissingen heeft genomen. Goed kunnen communiceren is één van de belangrijke eigenschappen van de trainer. De trainer kan duidelijk maken wat hij van de spelers eist en verwacht. De trainer gebruikt de hedendaagse mondigheid van spelers om ze te betrekken bij beslissingen en de doelstellingen voor het team, waardoor zij zich ook verantwoordelijk gaan voelen voor de gang van zaken.

 

Profiel hoofdkeeperstrainer

Diploma hoofdkeeperstrainer: KC3

De hoofdkeeperstrainer is lid van TC Jeugd en verantwoordelijk voor het leerplan met betrekking tot de doelverdedigers. Hij benadert en begeleidt de assistent keeperstrainers en helpt hen met het ontwikkelen van trainingen volgens het leerplan. De beoordeling van de doelverdedigers, met behulp van een beoordelingsformulier, in wedstrijden en trainingen valt ook onder de verantwoordelijkheid van deze hoofdkeeperstrainer.

Diploma selectiekeeperstrainer: KC2

Van de keeperstrainer wordt verwacht dat hij aantoonbare ervaring heeft in omgang met jeugd en met jeugd heeft gewerkt. Goede sociale vaardigheden zijn belangrijk omdat de keeperstrainer, meer nog dan een 11- of 7-tal trainer, een vertrouwensband heeft met zijn pupil. Het geven van duidelijke, op de leeftijdsgroep afgestemde oefenstof is voorwaardelijk. Ervaring als keeper op selectieniveau is een pré. Het werken aan een allround keeper, waar naast het “traditionele” keeperswerk aspecten als positiespel en meevoetballen aandacht vragen. Het coachen, het organiseren van een verdediging en overtuigend overkomen zijn belangrijke criteria voor keepers. Belangrijke onderdelen die in de training aandacht vragen zijn mentale factoren (tactiek, motivatie), lichamelijke factoren (technische coördinatie, kracht) en externe factoren (weersomstandigheden, kleding). De keepers trainen 1 x per week afzonderlijk van de groep met de keeperstrainer. De keeperstrainer beseft als geen ander dat de keeper geen eenling is, maar één van de elf.

 

Profielschets begeleider (selectie)team

Voor deze functie geldt een minimale leeftijd van 21 jaar. Bij voorkeur heeft de begeleider scholing in de vorm van een opleiding door de KNVB georganiseerd zoals JVL (jeugdvoetbal leider), en heeft hij/zij ervaring in het begeleiden van teams.

Ervaring: Het geniet de voorkeur als de begeleider ervaring heeft opgedaan in prestatief voetbal door zelf op niveau te hebben gevoetbald of door ervaring te hebben opgedaan in het begeleiden van selectieteams. Sociale aspecten: Aantoonbare ervaring om met jeugd te kunnen omgaan en mee te werken. Sociale vaardigheden: De begeleider is in staat om een team op een rustige manier te begeleiden. Overige: Van de begeleider wordt verwacht dat hij/zij:

  • Het team begeleid bij uit- en thuiswedstrijden
  • Mede zorgt voor een goede sfeer binnen het team
  • De wisselbeurten registreert
  • Het wedstrijdformulier invult via app voetbal.nl
  • Mede zorgt voor goed gedrag van spelers
  • Spelers stimuleert voor een zo goed mogelijke prestatie
  • Zorgt voor vervoer naar uitwedstrijden door afspraken te maken met ouders
  • Zorgt voor nette uitstraling van het team (kleding en gedrag)
  • Kleedkamers fatsoenlijk worden achtergelaten
  • Materiaal en Kleding compleet blijft en in goede staat verkeerd.

 

De begeleider wordt functioneel aangestuurd door de betreffende trainer en valt onder de verantwoordelijkheid van de coördinator van de betreffende leeftijdsgroep. Bij teams waar maar 1 begeleider/trainer aanwezig is vallen alle taken onder deze persoon.

 

Profielschets hoofdscout  

De hoofdscout is lid van de TC Jeugd of VTC en verantwoordelijk voor de scouting en schriftelijke (digitale) rapportage van de spelers binnen de vereniging. Door wedstrijden en trainingen te bekijken krijgt hij een extra onafhankelijk beeld van de kwaliteiten van de spelers. Hierdoor wordt gewaarborgd dat de “beste” spelers binnen hun leeftijdscategorie in de selectieteams spelen. De individuele speler scouting geschiedt op eigen inzicht of op verzoek vanuit de TC Jeugd. De hoofdscout heeft een trainersachtergrond met voldoende affiniteit tot de administratieve zaken behorende bij de functie. De hoofdtrainers van de selectieteams scouten intern. Zij bekijken een aantal maal per jaar trainingen van breedtesport teams. Zij kunnen de spelers gedurende het seizoen uitnodigen voor trainingen. Dit in goede communicatie met jeugdvoorzitter en leeftijd coördinator.

 

Profielschets hoofdjeugdopleiding (HJO)

De hoofdjeugdopleiding geeft leiding aan de technische commissie van de jeugd en is als zodanig verantwoordelijk voor de het beschrijven en aanpassen van het beleidsplan, leerplan, (digitaal) spelersarchief en gezamenlijk met de technische commissie jeugd voor de aanstelling van alle selectieteamtrainers. Hij/Zij woont vergaderingen bij van de VTC en bespreekt de overgang van de jeugdspelers naar de senioren. De HJO moet beschikken over een aantoonbare goede gediplomeerde trainersachtergrond (HO A of B) en beschikt over goede organisatorische en educatieve eigenschappen.

 

Profielschets jeugdvoorzitter

De jeugdvoorzitter geeft sturing aan alle leeftijdscoördinatoren, de toernooicommissie, scheidsrechtercoördinator en wedstrijdcoördinator en is een belangrijke spil over alle activiteiten binnen de jeugdafdeling. Met name communicatie en voortgangscontrole zijn eigenschappen waar een goede jeugdvoorzitter aan moet voldoen. Ook is hij/zij lid van het dagelijks bestuur met alle verantwoordelijkheden die daarbij horen.

 

Profielschets leeftijdscoördinator

De leeftijdscoördinator is lid van de JC en het aanspreekpunt voor de recreatieve teambegeleiders en trainers van de betreffende leeftijdsgroep. De contacten met de selectieteamtrainers verlopen eveneens met de coördinator, maar via de HJO. De coördinator zorgt voor goede algemene communicatie, is voornamelijk voorwaardenscheppend en heeft een belangrijke rol in het signaleren en initiëren van uiteenlopende zaken, zoals bijvoorbeeld nieuwe leden die zich "spontaan" aanmelden (na intakegesprek) inschrijven en het inschrijfformulier doorsturen naar de ledenadministratie, initiatieven ondernemen voor activiteiten, zoals ledenwerving, trainingsinstuif, jeugdactiviteiten etc. De coördinator is verantwoordelijk voor het samenstellen van de begeleiding en trainers van de recreatieve teams. Hij/zij bespreekt met de begeleiders en trainers de teamsamenstellingen en draagt zorg voor een goede communicatie en publicatie, zoals bijvoorbeeld teamsamenstellingen, in het clubblad en/of bewaarnummer. De coördinator moet beschikken over een goede communicatieve vaardigheden en daadkrachtig karakter.

 

Profielschets scheidsrechtercoördinator jeugd

De jeugd scheidsrechtercoördinator draagt zorg voor planning, communicatie en invulling van de scheidsrechters bij de thuiswedstrijden van selectie en recreatieve jeugdteams. Daarnaast ligt er een rol in het werven van, nog op te leiden scheidsrechters. Jonge scheidsrechters, spelend vanaf de JO15 jeugd worden ingezet voor het fluiten van pupillenwedstrijden. Ook is hij /zij verantwoordelijk voor het beoordelen van en geven van feedback aan de scheidsrechters. Hierbij kan hij geholpen worden door de begeleiders van teams.

Eigenschappen zoals, goede communicatieve en educatieve vaardigheden en kennis van de spelregels zijn noodzakelijk om de functie van scheidsrechtercoördinator te kunnen vervullen.

 

Profielschets wedstrijdcoördinator jeugd

De wedstrijdsecretaris draagt zorg voor planning, communicatie en invulling van de oefen- en voorwedstrijden (thuis en uit) voor zowel prestatieve als recreatieve teams. Communicatief en planmatig werken zijn eigenschappen waaraan de wedstrijdcoördinator moet voldoen om deze rol binnen de jeugdcommissie goed te kunnen vervullen.

4.5 Beleid bij sv Poortugaal wat betreft "koppen" Terug naar de inhoudsopgave 6. Procedures en afwijkingen
Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!