Verslag 's Gravenzande - sv Poortugaal

4 februari 2024 10:45

De start van de 2e helft hadden de mannen van trainer Oscar Biesheuvel zich zeker anders voorgesteld, na twee wedstrijden nog steeds geen punten. Het meegereisde publiek was er dan ook zeker van, vandaag moeten er wel punten mee terug. Echter, de kop van het programmaboekje ’s Gravenzande was duidelijk: is sv Poortugaal het even kwijt?

’s Gravenzande stond voor de wedstrijd op een nette 2e plaats maar er moet wel worden aangegeven dat de verhouding met gespeelde wedstrijden helemaal weg is, elftallen met 2 of 3 wedstrijden minder gespeeld dan ’s Gravenzande en sv Poortugaal. De thuisspelende vereniging opende ook de vernieuwde business home, een geweldige ruimte om trots op te zijn. Was dit ook maar te zeggen van het veld! Een hobbelig veld waar goed voetbal zeker niet makkelijk was, maar dat is dan wel voor beide elftallen.

In de eerste 20 minuten domineerde ’s Gravenzande het spelbeeld, maar echt gevaarlijk werd het niet voor keeper Ruben Roodnat. Ruben moest onder de lat plaatsnemen in verband met de rode kaart voor Marvin in de wedstrijd tegen HBS. Door de gesteldheid van het veld moest de lange bal worden toegepast, iets wat ’s Gravenzande steeds uitvoert, terwijl sv Poortugaal er voetballend probeert uit te komen. Na twee kleine speldenprikjes van sv Poortugaal, veerden de toeschouwers op de tribune op in de 21 minuut, echter de rechtsbuiten van ’s Gravenzande schoot de bal in het zijnet.

sv Poortugaal kreeg meer grip op de wedstrijd en toonde aan dat de kop van het programmaboekje niet klopte. In de 30e minuut een vrije trap op de rand van het zestienmetergebied. Een uitgelezen kans voor een linkspoot, maar Sven Breukhoven dacht daar iets anders over: met een fluwelen trap tilde hij de bal over de muur en de bal plofte in de rechter bovenkruising, 0-1. Dat was tevens de ruststand.

Na de rust eenzelfde begin als de 1e helft, ’s Gravenzande de lange bal hanterend, proberen om de spitsen aan het werk te zetten. De sv Poortugaalverdediging onder leiding van Daan van der Harst stond als een huis en gaf eigenlijk niet veel weg. Gelukkig ging sv Poortugaal niet mee in dit spelbeeld en bleef proberen om voetballend eruit te komen. Na tien minuten in de 2e helft ging Bjorn Wagenaar op links goed door, zijn harde voorzet werd door een verdediger van ’s Gravenzande het eigen doel in gelopen, 0-2.

Na dit doelpunt ging ’s Gravenzande flink wisselen met een aantal lange spelers om nog meer de druk te zetten op de Poortugaalse verdediging. sv Poortugaal kwam flink onder druk te staan, het zal toch niet…… Het harde werken van de gehele ploeg viel zeker op met de overtuiging dat er een goed resultaat zou volgen. In de 90e minuut kreeg ’s Gravenzande een vrije trap op het zestienmetergebied. Gelukkig voor de meegereisde toeschouwers werd deze in de muur geschoten. De daaropvolgende Poortugaalse aanval was niet meer te stoppen door de ‘s Gravenzandse verdediging. De sterke Bradley el Idrissi liet zijn tegenstander verbaasd achter en liep alleen op de keeper af, 0-3. Een explosie van vreugde bij spelers, staf en toeschouwers. Een goede overwinning waarop niets viel af te dwingen.

Volgende week zaterdag speelt sv Poortugaal een thuiswedstrijd voor de KNVB-beker tegen Smitshoek, aanvang 14.30 uur.