sv Poortugaal 1 even in carnavalsstemming

11 februari 2024 7:45

Na de knappe overwinning een week eerder bij 's Gravenzande, mocht sv Poortugaal deze zaterdag (10 februari) voor de beker aantreden tegen Smitshoek. Een prachtig affiche, waar dan ook aardig wat publiek op afkwam. En opnieuw gingen de sv Poortugaalspelers en -supporters blij naar huis.

Het team van Oscar Biesheuvel liet ook deze week strijdlust zien en dan blijkt dat de blauw-zwarten tot veel mooie dingen in staat zijn. Smitshoek leek naar Poortugaal te zijn afgereisd met het idee dat wanneer er vroeg druk wordt gezet de tegenstander snel zal zwichten en daarna moeilijk terug zal kunnen komen in de wedstrijd. Een tactiek die voor de competitie leek te werken, maar ook niet bracht wat de oranjehemden ervan verwachtten. Deze keer ging die vlieger ook niet op, al kwamen de bezoekers na een minuut of twintig op 0-1. Uw verslaggever had de tussenstand nog niet aan de media doorgegeven toen de gelijkmaker al op het bord stond. Niels Groeneveldt tekende voor de 1-1.

Voor rust was het Gerwin (Smally) Lake die zijn geluk niet op kon toen hij met een mooie actie doelman Lucio Hollander passeerde en 2-1 scoorde en toen Sven Breukhoven vlak voor rust zelfs 3-1 liet aantekenen, begon in de kantine het feestgedruis. Niet voor de aanvoerder zelf die zich vanwege een geïrriteerde knie moest laten wisselen. Amper van die schrik bekomen, was het Smitshoek dat opnieuw de tegenstander overrompelde en voordat iedereen buiten was, stond de 3-2 al op het bord. Een domme overtreding binnen de befaamde '16' leidde tot een strafschop die Bjorn Wagenaar netjes inschoot. De thuisploeg toonde ook vandaag weer veerkracht en het publiek vond het prachtig!

Of er maar een mooi verslag van deze wedstrijd kon worden geschreven, want dat hadden de jongens in het veld wel verdiend. Uw verslaggever kon dus aan het werk, zeker toen ook de 5-2 door Qrushinco Rosina (Qro) op het bord werd getoverd. De weerstand van Smitshoek was gebroken. sv Poortugaal bekert verder. In de kantine ontstond na de wedstrijd een prima sfeertje, het leek ook even carnaval in Poortugaal. Maar na dat feest volgt de vastentijd, een tijd van bezinning. Laten we dat ook niet vergeten. Zo snel als de beentjes even van de vloer gingen, moeten ze nu ook weer terug op de vloer. Komende zaterdag wacht de belangrijke thuiswedstrijd voor de competitie tegen DSO. Aanvang, zoals gebruikelijk, om 14.30 uur.