sv Poortugaal wint van DSO

18 februari 2024 9:15

Er zijn van die wedstrijden die je als speler of supporter niet snel zult vergeten. Sterker nog: waar je bijvoorbeeld tien jaar na dato nog van alles over weet te vertellen. De thuiswedstrijd van sv Poortugaal tegen DSO uit Zoetermeer van afgelopen zaterdag zal niet in die categorie vallen.

Het belangrijkste was dat de drie wedstrijdpunten in Poortugaal bleven, bij het eindsignaal van scheidsrechter Greveling stond er een 2-0 score op het bord. De thuisploeg behaalde een verdiende overwinning, was de betere ten opzichte van DSO, dicteerde met name in de eerste helft het spel en de ploeg was door doelpunten van Sven Breukhoven (in de 9e minuut) en Gerwin Smally Lake (33e minuut) van de tegenstander weggelopen. Twee prima doelpunten, dat zeker. Het publiek kreeg wat dat betreft waar voor z'n geld.

Verder waren er in die 90 minuten niet zo veel bijzonderheden. In de tweede helft kabbelde de wedstrijd wat voort, geen van de ploegen wist te imponeren, onder het voorjaarszonnetje werd er vooral genoten van de relatief gemakkelijk verkregen voorsprong en van de drie punten die er aan zaten te komen. Er waren kansen voor een derde treffer, maar u heeft al begrepen dat die er niet van kwam.

In februari 2034 zullen we de echte kenners en mensen met een ijzersterk geheugen nog eens naar deze wedstrijd vragen. Noteert u het vast in uw agenda. Net als de uitwedstrijd van a.s. zaterdag bij Capelle. Aanvang daar om 14.30 uur.