Eerste elftal: vier (overwinningen) op een rij

3 maart 2024 8:15

Het eerste elftal van onze vereniging doet het ook dit seizoen weer prima. In de afgelopen vier competitiewedstrijden werd de volle winst gepakt want ook afgelopen zaterdag was het raak met een verdiende driepunter tegen Heerjansdam.

Tien minuten voor de wedstrijd leek het erop dat het een rustige zaterdag zou worden. Niets bleek minder waar, want om 14.30 uur stonden er veel mensen langs de kant en was ook onze tribune goed bezet. De lentezon scheen, alle ingrediënten voor een mooie wedstrijd. Eerst werd een minuut stilte in acht genomen voor Koos van der Steenoven die vrijdag 1 maart op 93-jarige leeftijd overleed. Koos is decennia lang in allerlei gedaanten vrijwiliger bij onze vereniging geweest. Dit eerbetoon heeft hij dan ook dik verdiend. We wensen Koos' familie veel sterkte toe. Nadat de pupil van de week voor de openingstreffer zorgde, kon de wedstrijd beginnen.

sv Poortugaal begon goed aan de wedstrijd. De tegenstander had moeite met het aanvalsspel van onze jongens dat in de 18e minuut beloond werd met een prachtig doelpunt van Bjorn Wagenaar. Dat was een verdiende voorsprong. In de loop van de eerste helft werd het schouwspel voor het publiek iets minder aantrekkelijk. Zeker voor de mensen die onze vereniging een warm hart toedragen, want Lars Brinkman maakte 20 minuten later onze voorsprong ongedaan. sv Poortugaal kon weer opnieuw beginnen. Gelukkig kreeg het na een net mislukte aanval wat hulp van scheidsrechter Van Dijk die een overtreding zag in een duel waarbij Smally Lake tegen het kunstgras ging. De strafschop werd door Bjorn Wagenaar ingeschoten (2-1). Een mooi moment, zo vlak voor rust.

U weet het inmiddels bij onze thuiswedstrijden: je moet zorgen dat je bij de bar op tijd aan de beurt bent, want bij de aftrap van de tweede helft moet je er als publiek weer bij zijn. Velen hebben daar inmiddels een routine in gevonden en zij zagen na een hoekschop van sv Poortugaal doelman Oscar Roos vanHeerjansdam de bal loslaten. Niels Groeneveldt was er als de kippen bij om de 3-1 aan te tekenen (48e min.). En met zo'n voorsprong voetbalt het een stuk prettiger. sv Heerjansdam leek niet helemaal meer in een resultaat te geloven. Hoewel beide teams nog enkele kansen creëerden, werd het inderdaad niet echt spannend meer. De lentezon had ondertussen plaats gemaakt voor een winterbries, van de sv Poortugaalfans mocht de wedstrijd wel afgelopen zijn. Bjorn Wagenaar liet de mensen merken dat je nooit voortijdig weg moet gaan en met een nieuwe strafschop in de 2e minuut van de blessuretijd voltooide hij zijn 'hattrick' en toverde Bjorn de 4-1 uitslag op het wedstrijdformulier.

Volgende week is er geen competitiewedstrijd voor het eerste elftal.. Dat is er een inhaalprogramma in de 4e divisie B. Op zaterdag 16 maart hopen we overwinning nummer vijf op een rij aan te tikken. Dat moet dan gebeuren bij VOC, dat zaterdag verrassend sc Feyenoord met 1-3 versloeg. Aanvang van die wedstrijd is om 18.00 uur.