sv Poortugaal naar kwartfinale districtsbeker

13 maart 2024 7:15

Overmaas uit... makkie... Dat hoorde je sommige supporters kort na de loting zeggen. Maar inmiddels weten zij beter. Bekervoetbal heeft (dit seizoen) vaker uitslagen laten zien die op voorhand niet verwacht werden. Dat maakt deze competitie altijd zo leuk. Behalve... als het je eigen vereniging betreft.

Ons eerste elftal trok midweeks naar Rotterdam Zuid waar het 't opnam tegen derde klasser Overmaas. De 103 jaar jonge vereniging was niet van plan zich op hun eigen, mooie, complex zomaar gewonnen te geven.

Na een foutje in onze verdediging was het na drie minuten al raak en kon sv Poortugaal een 1-0 achterstand zien weg te werken. Dat bleek nog niet zo eenvoudig. Het kletsnatte kunstgrasveld hielp ook niet helemaal om goed voetbal op 'de mat' te kunnen leggen, maar dat gold voor beide teams.

Het duurde tot de 60e minuut totdat Qrushinco Rosina de in het blauw-zwart spelende ploeg van Oscar Biesheuvel langszij hielp. Een opluchting voor de supporters uit Poortugaal.  Acht minuten later moest Shakur Zichem met twee keer geel voortijdig van het veld. Vervelend met het oog op de competitiewedstrijd van zaterdag (aanvang 18.00 uur) bij VOC, want eerder haakten Smally Lake en Niels Groeneveldt geblesseerd af. Hun meespelen a.s. zaterdag is nog onzeker.

Afijn, om een lang verhaal niet onnodig langer te maken: het draaide uiteindelijk uit op strafschoppen. Nadat beide ploegen de eerste zeven penalty's hadden benut, was het Marvin Nootenboom die de 11-metertrap van zijn collegadoelman wist te stoppen.

sv Poortugaal bekert wederom verder en hoopt op een leuke tegenstander waarin het zal proberen bij de laatste vier te komen.