Eerste elftal bereikt landelijke KNVB-beker

2 april 2024 19:15

Wat een feest was het maandagmiddag (2e paasdag) op ons terrein. Hoe dichterbij we bij de start van de kwartfinale tegen streekgenoot RVVH kwamen, hoe meer de zon doorkwam en daarmee de mensen overhaalde om op de fiets naar ons complex te komen om deze belangrijke wedstrijd te bezoeken.

En.... wat een drukte werd het op het Sportpark Polder Albrandswaard. Naast de vele bezoekers die uit de omgeving op de wedstrijd afkwamen, waren ook de Engelse vrienden van sv Poortugaal op bezoek. De jeugdspelers van die vereniging en die van sv Poortugaal verzamelden zich op tijd op de tribune om de blauw-zwarten aan te moedigen.; Wat zagen zij?

Eigenlijk een wedstrijd die niet het spektakel bood dat werd verwacht bij zo'n kwartfinale. Er stond natuurlijk veel op het spel, omdat de uiteindelijke winnaar zich zou plaatsen voor de landelijke KNVB beker in de zomer van dit jaar. Voor de competitie had sv Poortugaal eerder dit seizoen in Ridderkerk met 2-0 verloren en na een kwartiertje in deze wedstrijd was het Gino Boers die dezelfde tegenstander op voorsprong zette. Beide ploegen hadden toen al een goede kans gehad, maar nu RVVH eenmaal op voorsprong stond, kreeg het vertrouwen en wist het sv Poortugaal goed af te houden van het vertrouwde spel. Toen Bradley El Idrissi op slag van het rustsignaal de 1-1 aantekende, viel er een bepaalde rust over de ploeg.

Toch bleef voorzichtigheid geboden om ervoor te zorgen dat een 'dodelijke' counter een van de teams de das om zou doen. Aftasten leek het motto en later in de tweede helft werd het afwachten en in ieder geval niets meer weggeven. Gevolg: strafschoppen. Net als in de vorige ronde tegen Overmaas was het opnieuw een lange serie van elfmetertrappen die uiteindelijk in het voordeel van sv Poortugaal uitviel.

Grote vreugde en een mooi sportief hoogtepunt in het zesjarig bestaan van onze vereniging: een plek in de voorronde van de landelijke KNVB beker! Vanaf deze plaats feliciteren we Oscar Biesheuvel, zijn staf en natuurlijk alle spelers. De halve finale, thuis tegen Forum Sport gespeeld op dinsdag 23 april.

20240401_164247.jpg