Nieuwe impulsen voor jeugdtalent sv Poortugaal

4 april 2024 19:15

Een van de doelstellingen van sv Poortugaal is om zoveel mogelijk eigen jeugd in ons hoogste elftal te krijgen. Bij de senioren merken we dat extra aandacht en extra training TOG (Talenten Ontwikkeling Groep) hun vruchten afwerpen en een aantal eigen spelers de stap naar de 1ste groep heeft weten te maken. De Talenten Ontwikkeling bij de Jeugd heeft nog niet dezelfde succes status bereikt. In overeenstemming met het beleid, heeft sv Poortugaal besloten om meer aandacht en aantal nieuwe impulsen aan het 3de trainingsmoment te geven. Meer aandacht voor ons talent sluit ook aan met een andere doelstelling, zoals een wezenlijke bijdrage leveren aan de individuele ontwikkeling van spelers. Hoe gaan we dat doen?

Onze talenten worden door een aantal verschillende personen binnen de jeugdorganisatie geselecteerd. Dit stelt ons in staat om tot objectieve keuzes te komen. Daarnaast zal er met ingang van seizoen 2024-2025 om de zes weken een evaluatiemoment plaatsvinden, waarbij ‘nieuwe’ selectie tot stand zal komen. De geselecteerden worden uitgenodigd voor een gesprek. Afhankelijk van de leeftijd, zal dit gesprek eventueel inclusief ouder(s) plaatsvinden.  Het gesprek zal voornamelijk gaan over het “commitment” dat het talent zal en waar van toepassing ook de ouders zullen moeten maken om deel te nemen aan dit talentenprogramma. Belangrijk criterium is dat buiten het talent er ook een juiste “mindset” aanwezig is.

Dit is namelijk doorslaggevend of het talent zal slagen en of de vereniging extra tijd en aandacht zal investeren in dit talent. Bij akkoord tussen talent, ouders en de club zal het talent, elke maandag aan een extra training mogen deelnemen. sv Poortugaal zal afhankelijk van de persoonlijke doelstellingen gebruik kunnen maken van de moderne trainingsfaciliteiten, zoals video-analyse, ASM, aanwezige sportschool en medische begeleiding.

Buiten de bovenstaande talenten, kunnen ook alle selectiespelers, om de veertien dagen meedoen aan dit 3de trainingsmoment. Deelneming zal plaatsvinden door inschrijving en niet op basis van vrijblijvendheid. Spelers die hier graag aan willen deelnemen, moeten zes weken verplicht aanwezig zijn. Bij afwezigheid vervalt de plek. De voorwaarden worden in een gesprek tussen talent, eventueel ouder(s) en de vereniging afgesproken en zijn bindend voor deelname aan deze training.

Wij verwachten dat wij door deze nieuwe impulsen onze talenten een unieke kans te kunnen geven om zich nog verder te kunnen ontwikkelen en gezamenlijk veel plezier en goede resultaten te kunnen bereiken.