Eerste elftal: nacompetitie blijft in zicht

14 april 2024 9:00

Wat een prachtige middag was het zaterdag bij sv Poortugaal. Onder het genot van de lentezon was het lekker druk bij de wedstrijd van ons eerste elftal tegen Nieuwenhoorn. Het was een middag met een traan en een lach, maar uiteindelijk was iedereen ook blij met de 2-0 winst.

De traan zat 'm in het afscheidsmoment van Stan Maas als speler van sv Poortugaal. Na aanhoudend blessureleed heeft Stan moeten besluiten het prestatieve voetbal los te laten, iets wat hij liever pas tien of vijftien jaar later had gedaan. Stan gaat zich op nieuwe dingen richten, maar gelukkig blijft hij als jeugdtrainer wel verbonden aan onze vereniging. Stan, dank voor al je inzet en je inbreng in de afgelopen jaren! We zijn blij dat je voor de club behouden blijft!

Afscheid_Stan_Maas.png

Wat willen we vooral zeggen over de wedstrijd van deze week? Dat sv Poortugaal verdiend de punten in huis hield. De 2-0 eindstand doet een wat spannende wedstrijd vermoeden, maar dat was het eigenlijk niet. Was het eenrichtingsverkeer richting het doel van Mike van de Wijngaart van Nieuwenhoorn? Nee, dat ook weer niet, maar sv Poortugaal creëerde beduidend meer kansen dan het aantal dat succesvol werd afgerond. En onze eigen doelman, Marvin Nootenboom stond er zaterdag ook niet voor niets. Al met al was de 2-0 wel een terechte uitslag die sv Poortugaal op de tweede plek in de ranglijst terugbracht.

De doelpunten van vandaag kwamen van de de voeten van Bjorn Wagenaar (24e minuut) en Jordi Dekker (76). Laatstgenoemde was net ingevallen en met zijn eerste balcontact zorgde hij voor de eindstand op het scorebord. Over de eindstand gesproken: die komt met nog vijf wedstrijden inmiddels aardig in beeld en mocht sv Poortugaal op de tweede plek eindigen dan gloort naast een mooie slotfase van de bekercompetitie ook een uitdagend slot in de 4e divisie B.

A.s. zaterdag speelt sv Poortugaal een uitwedstrijd tegen LRC in Leerdam. Aanvang 14.30 uur.

Op dinsdag 23 april ontvangt de vereniging in de halve finale van de districtsbeker om 20.00 uur Forum Sport. Uw support bij beide wedstrijden is natuurlijk van harte welkom. Laten we er de 23e een onvergetelijke avond van maken!