Een historische avond voor onze vereniging

23 april 2024 23:00

Wat een feest was het! De halve finale voor de KNVB-beker tegen Forum Sport. Zo'n dag waarvan we over jaren nog zeggen: was je erbij die avond in april 2024? Ongeveer 1.000 mensen kunnen daar in ieder geval 'ja' op zeggen. Hopelijk hoort u daar ook bij!

Wekenlang hadden we naar deze ontmoeting uitgekeken. De druk bezochte kwartfinale tegen RVVH werd na een enerverende strafschoppenserie in ons voordeel beslist en daarmee werd de kwalificatie voor de landelijke TOTO KNVB-beker een feit. Maar ja, dan sta je in die halve finale en dan wil je als ploeg ook meer. En die wil die droop er vandaag vanaf.

Wat een start maakte de ploeg van Oscar Biesheuvel. Bjorn Wagenaar maakte zich in de eerste twintig minuten bijna onsterfelijk door eerst een prachtige vrije trap binnen te schieten (11e minuut) om vervolgens in minuut 20 al voor de 2-0 te tekenen, na werkelijk een schitterende afronding van een prachtige aanval. Het publiek, dat ondertussen vrolijk stond te verregenen, bleef geboeid naar het duel kijken en sv Poortugaal liet zich van z'n beste kant zien. Dat het spel van de openingsfase niet 90 minuten vol te houden is, spreekt voor zich en dat betekende dat onze gasten, die met heel veel supporters met hun ploeg uit Voorburg waren meegereisd naar Poortugaal, steeds iets beter in de wedstrijd kwamen. Kort voor rust was er een grote kans op de aansluitingstreffer, maar doelman Marvin Nootenboom bracht redding.

We zouden onze eigen ploeg tekort doen als we slechts twee spelers noemen. De 3-0 van captain Sven Breukhoven, na ongeveer 20 minuten in de tweede helft, mocht er ook zijn! Zijn afstandsschot was het breekpunt voor Forum Sport dat zich toch wel min of meer gewonnen gaf en vervolgens wel de sportieve plicht bleef vervullen. Het publiek genoot niet alleen van de wedstrijd, misschien wel de beste van sv Poortugaal in dit seizoen, maar ook van de ambiance. Zo'n dinsdagavondpotje bleek toch ineens heel veel te bieden te hebben. In het tweede bedrijf was het bovendien weer droog en het maakte de wedstrijd tot eentje om nooit te vergeten. Er werd goed gespeeld, ook door de invallers. De supporters konden echt genieten van een heerlijke pot voetbal.

Het was dan ook logisch dat het publiek na het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter Van Pinxteren uit Utrecht spontaan het veld op kwam om met de jongens dit feest mee te vieren. Wat een prestatie: sv Poortugaal staat in de bekerfinale!

Het vuurwerk dat de supporters van Forum Sport voor de wedstrijd lieten ontbranden, nam sv Poortugaal bijna 90 minuten lang in figuurlijke zin over op het veld. Een knap staaltje klantenbinding jongens, van harte gefeliciteerd! In de finale zal de tegenstander komen uit het duel dat op 25 april wordt gespeeld tussen competitiegenoten RKAVV en Capelle. Vervolgens zal in de dagen daarna de locatie en het definitieve speelmoment worden bepaald. We houden u op de hoogte!

Nogmaals spelers en begeleidende staf: van harte proficiat met dit mooie resultaat. De club is trots op jullie!