Jo15-1 ronde verder in Abelcup

DJS JO15-1

17 april 2019 19:30

In een vorig verslag schreven we nog dat we 3 punten bij konden schrijven en dat de wedstrijd van komende week tegen de koploper Jodan Boys zou zijn. Inmiddels zijn we een aantal wedstrijden verder.

Tegen de Jodan Boys JO15-1 werd nipt verloren (2-1) en helaas werd ook onfortuinlijk nipt en onnodig verloren van ’s Gravenzande JO15-1 (0-1). Op zaterdag 6 april stond de uitwedstrijd tegen Nieuwerkerk JO15-1 op het programma. De heenwedstrijd eindigde destijds in een 1-1 gelijkspel. Het kon dus wel eens een spannende wedstrijd worden. Ook naar aanleiding van de ranglijst zou je op voorhand de conclusie kunnen trekken dat het een spannende wedstrijd kon worden. Namelijk de nummer 6 (Nieuwerkerk) tegen de nummer 7 (sv Poortugaal), waar overigens wel een verschil is van 5 punten. Nieuwerkerk had er op dat moment 24 en onze jongens hadden er 19. Misschien konden we het gat kleiner maken? Toen de spreekwoordelijke rook eenmaal was opgetrokken stond er een einduitslag van 3-2 op het scorebord. Weer geen punten!

Dan op zaterdag 13 april moest het maar weer een keer gebeuren, thuis tegen Nieuwenhoorn JO15-1 om 09.15 uur. De uitwedstrijd tegen Nieuwenhoorn is destijds nogal onverwacht geëindigd in een deceptie. We verloren daar kansloos met 3-1. Tijd voor revanche! En dat lukte! Met 5 minuten stonden onze jongens al op een 2-0 voorsprong. Nieuwenhoorn had de gehele wedstrijd niets in te brengen. Zonder problemen stapten we van het veld met een 3-0 overwinning en dus met de 3 punten. Eindelijk weer eens een overwinning! Dat smaakt toch naar meer!

Helaas gaat de competitie pas weer verder op zaterdag 4 mei. Dan wordt er thuis afgetrapt om 9.45 uur. SHO JO15-1 uit Oud-Beijerland is dan de tegenstander. Eerder in deze competitie kwamen we niet verder dan een 1-1 gelijkspel ondanks het feit dat we 99% van de tijd op de helft van SHO speelde. Later in de Abelcup stapten we met een 6-0 overwinning van het veld. Alleen afgaand op de ranglijst zou het zo moeten zijn dat onze jongens weer 3 punten moeten kunnen bijschrijven. Vier mei weten we meer!

Tussendoor hadden we nog een bekerwedstrijd op woensdag 17 april. Lekker naast de deur ook! We mochten om 19.30 uur aantreden voor een wedstrijd in Middelharnis tegen De Jonge Spartaan JO15-1. Dat is toch gauw 3 kwartier rijden. Gelukkig uiteindelijk niet voor niets. Uiteindelijk werd gewonnen met 1-3 en bekeren we door.

Over de wedstrijd zelf hebben we niet zoveel te zeggen. Het was hotseknotsevoetbal op een hotseknotseveld (er is daar geen kunstgras te vinden!). Zelf de scheidsrechter heeft 2 keer met een spagaat op het veld gelegen!

Onze jongens zijn dus een ronde verder. De volgende wedstrijd is een uitwedstrijd tegen Excelsior ’20 of Rozenburg op 15 mei. Zij spelen pas op 6 mei tegen elkaar.

Inmiddels heeft er ook nog een toernooi plaatsgevonden (20.04.2019). De jongens hebben meegedaan aan een toernooi bij vv Capelle in Capelle aan den IJssel. Gelukkig maar van 09. 00 uur tot 17.00 uur!!!

Het JO15-1-toernooi bestond uit 2 poules met elk 5 teams. Sv Poortugaal was ingedeeld in poule B samen met AFC Amsterdam, Zwaluwen Vlaardingen, SVV Schiedam en RSC Alliance uit Roosendaal, allen hoofdklassers behalve de eerste klassers Zwaluwen en SVV.

Poule A bestond uit Capelle (3e divisie), ASWH (Hoofdklasse), Slikkerveer (1e klasse), DVC (2e klasse) en FC Amsterdam (3e divisie).

In de poule werd 3 maal gewonnen en 1 maal verloren. Er werd verloren van AFC en dus werden we 2e in onze poule. Door naar de halve finale, tegen FC Amsterdam. Er werd nipt met 0-1 verloren, waardoor onze jongens nog mochten spelen om de 3e of 4e plaats tegen Capelle.

Natuurlijk willen we zeggen dat we Capelle met weergaloos voetbal helemaal van de mat hebben gespeeld en dat we daardoor de 3e plek veroverd hebben, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat we zonder te voetballen op de 3e plek zijn beland. De jongens van Capelle (n.b. de organiserende vereniging!) stonden namelijk al te douchen! Of durfden ze gewoon niet?

Al met al een knappe prestatie van onze jongens!!!

Zoals al eerder aangegeven gaat de competitie weer verder op zaterdag 4 mei a.s. om 09.45 uur. Dan wordt er thuis afgetrapt tegen SHO
JO15-1. Jullie zijn van harte welkom. Alle support wordt op prijs gesteld.