Door of niet door?

Smitshoek JO17-1

14 september 2019 14:45

KNVB

Sv Poortugaal JO17-1 – Smitshoek JO17-1; 2-1 (1-0).

Vandaag de laatste poulewedstrijd in de 1e ronde van de beker, tegen 4e divisionist Smitshoek JO17-1. We konden aan de bak!

De eerste wedstrijd tegen Excelsior ’20 (hoofdklasse) werd glansrijk met 5-0 gewonnen (de eindstand was in de rust al bereikt) en de 2e wedstrijd werd een Titanenstrijd tegen Spartaan ’20 JO17-2 (ook 4e divisie) die eindigde in een dik verdiend gelijkspel, 2-2. Dus met 4 punten uit 2 wedstrijden, stonden de mannen klaar voor de wedstrijd van vandaag. Smitshoek stond er iets minder goed voor met 3 punten uit 2 wedstrijden, maar van overschatting van Poortugaal-zijde was geen sprake. Het zou een pittige klus worden!

En dat werd het! Een pittige wedstrijd op het scherpst van de snede. Een wedstrijd met veel strijd en inzet en ook wel hoogstandjes. Alle doelpunten waren prachtig, ook die van Smitshoek zat er aardig in. Toen de scheidsrechter zijn laatste fluitsignaal had geblazen stond er een eindstand van 2-1 op het scorebord. Een verdiende overwinning, waarmee we op 7 punten uit 3 wedstrijden kwamen. Wat de concurrentie had gedaan was van later zorg. Eerst genieten van deze mooie overwinning.

Wat bekomen van de strijd werd gekeken wat het resultaat was bij Spartaan ’20 JO17-2 tegen Excelsior ’20 JO17-1. Wie was er eerste in de poule geworden? Wie gaat er door in de beker? Het bleek een klinkende overwinning te zijn geworden voor Spartaan, 7-1. Hiermee werd helaas Spartaan op doelsaldo eerste in de poule. Onze sv werd met hetzelfde aantal punten als Spartaan 2e in de poule met een verschil van 2 doelpunten in het voordeel van Spartaan.

Gaat alleen nummer 1 door of gaan de eerste 2 uit de poule door in de beker? Dat is nu de vraag! In artikel 4 van het bekerregelement staat te lezen: “De eerste ronde wordt in poulevorm afgewerkt. In een aantal bekergroepen gaan er twee teams per poule door, in andere gevallen is dat alleen de poulewinnaar.

Bekergroepen waar er twee teams per poule doorstromen naar de knock-outfase: -Groep 1 van JO19, JO17, JO16, JO15, JO14 & JO13 beker (West I & West II).” Onze JO17-1 zat in groep 1-07. Kunnen we hier uit opmaken dat ook onze jongens door zijn in de beker? Wie het zeker weet mag het zeggen!

Eerst maar aan de slag met de competitie. Op zaterdag 21 september 2019 start namelijk de competitie. We mogen beginnen met een thuiswedstrijd om 14.30 uur, tegen Spartaan ’20 JO17-3. Deze zijn laatste geworden in hun bekerpoule (met TOGB JO17-2, Soccer Boys JO17-1 en BVCB JO17-1) met 0 punten uit 3 wedstrijden. Zij zijn zeker niet door in de beker. Wat zal het zaterdag worden?

Resumerend: zaterdag 21 september 2019 start competitie in hoofdklasse F voor sv Poortugaal JO17-1 om 14.30 uur tegen Spartaan ’20 JO17-3. Veld 8!