SV Poortugaal lijdt eerste nederlaag

1e klasse B

9 november 2019 14:30

T.J. (Thomas) Groenendijk

Op een goed bezet sportpark Polder Albrandswaard was Voorschoten ’97 de tegenstander. Een ploeg uit de middenmoot van de 1e klasse B. Na het binnenhalen van de 1e periode wil sv Poortugaal meedoen voor een hoge klassering in deze klasse.

Wederom staat er een harde wind over het veld. Met de wind in de rug probeert de thuisploeg de tegenstander vast te zetten op de eigen helft. Echter weet Voorschoten door fel op de bal te zitten hier goed onderuit te spelen. Het goede combinatiespel van de Poortugaal spelers in voorgaande wedstrijden wordt nu flink ontregeld. Een gelijk opgaande wedstrijd ontstaat. Kansen zijn er over en weer, maar worden niet benut. Tot Poortugaal in de 27e minuut de bal wel in het doel weet te krijgen. Uit een hoekschop van Sven Breukhoven wordt de bal eerst gekopt en staat Sean Verburg op de juiste plaats om de score te openen. Met een 1-0 voorsprong gaan de ploegen de rust in.

Nu Voorschoten wind mee heeft komt sv Poortugaal onder druk te staan. Poortugaals snelle aanvallers hebben moeite om hun directe tegenstanders voorbij te komen waardoor gevaarlijke momenten niet veel voorkomen. Voorschoten weet dit beter voor elkaar te krijgen. Na een uur spelen staat de gelijkmaker op het scorebord. Niet veel later ligt ook de 1-2 achter doelman Dyron Bijl van sv Poortugaal. Met een dubbele wissel probeert trainer Peter Klomp nog iets te forceren. Grote mogelijkheden levert dit niet meer op, waardoor de eerste nederlaag van sv Poortugaal van het seizoen een feit is.

Zaterdag 23 november is de eerstvolgende wedstrijd van sv Poortugaal. Een uitwedstrijd om 14.30 uur in en tegen Heinenoord.