Sv Poortugaal JO17-1 – Besiktas JO17-1; 8-0 (3-0)

SVB Besiktas JO17-1

Hoofdklasse F

23 november 2019 14:55

KNVB

Zaterdag 23 november 2019.

Competitie.

Nu de uitslag nog invoeren!

Nog maar 3 wedstrijden te gaan in deze ‘halve’ competitie. Dan hebben we alle tegenstanders gehad en als we blijven winnen en Binnenmaas ook dan is toevallig ook de laatste wedstrijd de allesbeslissende wedstrijd. Bij winst wippen we alsnog over Binnenmaas heen. Maar eerst moeten we zelf nog maar winnen van Besiktas en SHO. Besiktas is op dit moment nummer laatst met -5 punten en SHO nu nog 5e met 14 punten uit 8 wedstrijden.

Vandaag dus tegen, het onlangs met 5 punten mindering gestrafte, Besiktas. Achteraf gezien was het een wedstrijd waarin weinig gebeurde en zeker geen escalaties of excessen en als er wat gebeurde werd het met ‘de mantel der liefde’ bedekt door de scheidsrechter, wiens charme hem op de been houdt.

Het was wel al vrij snel duidelijk dat we weinig tot niets te vrezen hadden van deze tegenstander. In de 6e minuut lag de bal al achter de sluitpost van Besiktas. Kay rondde netjes af op een voorzet van Sam. Tien minuten later een identiek doelpunt, 2-0. Kay maakte voor rust nog zijn hattrick compleet. Aan de thee met een 3-0 voorsprong.

De tweede helft was koud begonnen of de 4-0 lag al in het netje. Tim was scherper dan de tegenstander en scoorde al in de eerste minuut. In de 3e minuut was het Sam die het net wist te vinden, 5-0. Als dat zo doorgaat …

Hierna was het wachten tot de 32e minuut. De minuut waarin Samuel de keeper van een flinke afstand verraste en zo de 6-0 op het scorebord bracht. Ook Tim wist deze wedstrijd uiteindelijk 3 keer het net te vinden. Hij scoorde nog in de 35e en 39e minuut en bracht zo de eindstand op 8-0. Een mooie overwinning met lekker veel doelpunten, goed aan het doelsaldo gewerkt vandaag. Wat zou Binnenmaas gedaan hebben?

We hadden graag bij die wedstrijd van Binnenmaas aanwezig geweest, want gezien de uitslag is dat waarschijnlijk een knotsgekke wedstrijd geweest. Spartaan’20 heeft maar liefst 6 keer weten te scoren tegen Binnenmaas. Voor deze wedstrijd had Binnenmaas nog maar 4 keer een tegendoelpunt geïncasseerd en dan nu ineens in 1 wedstrijd 6 tegendoelpunten. Helaas was dat echter niet genoeg om Binnenmaas van de overwinning af te houden, zij maakte er 7! Dus blijft het verschil 1 punt in het voordeel van Binnenmaas.

Zo, deze wedstrijd is achter de rug. Op naar de volgende. Ook Besiktas aan de zegekar gebonden. Weer een week van lekker trainen en volgende week, 30 november, naar Oud-Beijerland voor een wedstrijd tegen SHO JO17-1. Op sportpark Kikkershoek wordt om 11.45 uur afgetrapt. SHO heeft vandaag van RVVH gewonnen met 2-4. Dus makkelijk zal het niet worden.

Blijven we in het spoor van Binnenmaas (die spelen dan thuis tegen Barendrecht JO17-2)? Zo ja, dan komt alles aan op de laatste wedstrijd van deze halve competitie. Op 7 december volgt dan de wedstrijd der wedstrijden, thuis tegen Binnenmaas om 12.40 uur.

Helaas is onze uitslag van 23 november, bij het ter perse gaan van dit bericht, nog niet in de app en dus in de stand verwerkt.