Sv Poortugaal JO17-1 – RVVH JO17-1; 2-0 (1-0)

RVVH JO17-1

Hoofdklasse F

2 november 2019 14:45

Sebastiaan Huijgens

Zaterdag 02 november 2019

Competitie.

Beter!

We zouden het niet meer over vorige week hebben, dus dat doen we dan ook niet. We kijken weer voor uit en allereerst naar de wedstrijd die vandaag op het programma staat. De thuiswedstrijd tegen RVVH. Een ploeg die voor deze wedstrijd op een 9e plaatst staat met 5 gespeeld en 6 punten. Zij wisten tot nu toe 2 keer te winnen en wel van Barendrecht en Hellevoetsluis. Hun overige 3 wedstrijden gingen verloren. Poortugaal staat voor de wedstrijd op een 2e plaats met 12 punten uit 5 wedstrijden. Een overeenkomst is dat beide ploegen hebben verloren van IJVV De Zwervers met 2-1.

Er werd vandaag afgetrapt om 14.45 uur. Helaas stond er ook vandaag een stevige wind, net als vorige week! Ook voor de toeschouwers was het afzien. Zij konden helaas geen toevlucht nemen op een tribune. De wedstrijd werd namelijk niet op het hoofdveld gespeeld, maar op veld 4. Hopelijk zou de wedstrijd ons warm maken.

Eerst natuurlijk een fase van aftasten. Aanvankelijk golfde het spel wat op en neer en leek RVVH wat beter, maar uiteindelijk kwamen ze niet verder dan de ‘16’. Langzaam maar zeker kwamen we beter in ons spel, zonder echt goed te spelen. We werden dreigender en gingen ook kansen creëren. In de 18e minuut kon Sam doorgaan op links kwam naar binnen en rondde mooi af, 1-0.

Na de rust veranderde er niet veel. Het bleef moeizaam gaan, ondanks het feit dat we vlak na rus al direct gelijk 2 grote kansen kregen, die we niet verzilverden. RVVH was zelf verder ook niet bij machte om het onze jongens lastig te maken. Maar goed, het blijft uitkijken geblazen als je zelf maar met 1-0 voorstaat.

Het definitieve vonnis over RVVH werd geveld door Samuel in de 35e minuut van de 2e helft.  Een vlammend afstandsschot was te veel voor de sluitpost van RVVH. De bevrijdende 2-0 was een feit.

Gelukkig weer 3 punten er bij. Op naar de volgende wedstrijd en dat is weer een competitiewedstrijd. Zaterdag 9 november 2019 trappen we om 10.15 uur af tegen en bij Hellevoetsluis JO17-1. Een ploeg die inmiddels met 0 punten (uit 5 wedstrijden) op de 12e plaats staat. Makkie? Hoogmoed komt voor de val!

Helaas heeft vandaag de concurrentie, met name FC Binnenmaas JO17-1, ook weer gewonnen (van en bij Hellevoetsluis met 0-9), dus geen veranderingen in de top van de ranglijst. Dus zorgen dat we zelf ook onze eigen wedstrijden blijven winnen, om op zijn minst in het kielzog van Binnenmaas te blijven. Het verschil is slechts 1 punt.

Op woensdag 6 november a.s. spelen SHO en Nieuwenhoorn nog tegen elkaar. Dit zijn de nummers 3 en 4 van de ranglijst. Deze ploegen kunnen dus midweeks dichterbij komen op de ranglijst. Misschien maar hopen op een gelijkspelletje?