Sv Poortugaal JO17-1 – Spartaan ’20 JO17-3; 5-0

Hoofdklasse F

21 september 2019 14:30

M. (Martijn) Buzing

Het was lekker druk op ons sportpark afgelopen zaterdag. Ook het eerste speelde namelijk thuis. Mooi weer en heel veel volk langs de lijn. Spartaan ’20 JO17-2 hadden we in de beker op 2-2 kunnen houden, dus wellicht is Spartaan ’20 JO17-3 wel te verslaan.

De jongens moesten wel in het geel spelen vandaag, want de scheids vond toch wel dat de shirts wat lastig van elkaar te onderscheiden waren. Spartaan had namelijk een zwart shirt aan.

Vanaf het begin was wel duidelijk dat onze jongens heer en meester waren. De Spartanen hadden niets in te brengen. Aanvankelijk werden vele kansen om zeep geholpen. We kregen de bal maar niet in het netje. Toen kwam echter een drinkpauze, ingelast vanwege de zomerse temperaturen, na een minuut of 20. Het leek wel toverdrank, want na deze drinkpauze viel het ene na het andere doelpunt.

Wat er bij Spartaan in de drinkflessen zat is niet duidelijk, maar steeds meer spelers kregen last van pijntjes. Het gekerm was niet van de lucht en zelfs de coach van Spartaan vroeg om genade. Dus veel geklaag van Spartaanzijde.  Wat zou  dat betekenen voor de 2e helft?

Rusten met een 5-0 voorsprong (3x Sam, 2x Kay)! Lekker! Een deel van het publiek toog naar de kantine voor een versnapering en het andere deel bespaarde zich de wandeling van veld 8 naar de kantine en bleef rond het veld hangen.

De signalen die tijdens de rust vanuit de kleedkamers kwamen stemden niet vrolijk, want het begon er op te lijken dat Spartaan echt de handdoek zou gaan gooien en niet meer zou terugkeren op het veld.

Uiteindelijk kwam het slechte nieuws naar buiten. De jongens van Spartaan stonden al te douchen en waren niet meer van plan naar het veld te komen om de wedstrijd netjes af te maken. Een grote teleurstelling! Zo’n grote vereniging, die toch een naam hoog te houden heeft, krijgt het niet voor elkaar om een representatief team op de been te brengen in de Hoofdklasse en gooit ook zomaar de handdoek in de ring als het even tegenzit. Welk staartje krijgt dit verhaal nog? Er staat ‘gestaakt’ op het wedstrijdformulier, maar feitelijk is de tegenstander gewoon weggelopen. Als onze jongens maar niet de dupe worden!

Maar goed. Op naar wedstrijd nummer 2 dan maar. Volgende week uit bij en tegen NSVV JO17-1 te Numansdorp. Dit keer een ochtendwedstrijd. Er wordt namelijk aangevangen om 10.15 uur. NSVV heeft vandaag 1 punt gehaald door met 1-1 gelijk te spelen tegen SHO JO17-1.