Sv Poortugaal JO17-1 – Slikkerveer JO17-1; 4-1 (2-0)

Slikkerveer JO17-1

Hoofdklasse F

16 november 2019 12:55

J. (Jeroen) van Meggelen

Zaterdag 16 november 2019
Competitie.

Veld 8.

In de voetbalapp stond dat we op veld 8 zouden spelen. Dat was een tegenvaller, want het heeft toch net iets meer als je je wedstrijden speelt rond je kantine. Veld 8 ligt toch wat afgelegen tegenwoordig. Op onze eigen website stond veld 1 als plaats van handeling. Duimen geblazen dus! Het werd gelukkig veld 1. Kan het publiek mooi plaats nemen op de tribune.

Iedereen op tijd en ‘klokslag’ 5 voor 1 werd de wedstrijd in gang gefloten. Wat gaan we doen vandaag? Blijven we de koploper in de nek hijgen? Of haken we af? Koploper Binnenmaas moet vandaag uit tegen RVVH, de nummer 1 tegen de nummer 9. Tsja … . Wij hebben vandaag dus Slikkerveer en dat is de nummer 7. Laten we maar uit gaan van eigen kracht!

Ondanks een wat rommelige eerste helft vonden onze jongens toch 2x het net achter de keeper van Slikkerveer. De eerste treffer, van Sam, viel al vrij snel. Het publiek zat net! In de 2e minuut stond het al 1-0. Was dit de opmaat voor de rest van de wedstrijd?

Het 2e doelpunt liet echter wat langer op zich wachten, tot vlak voor de rust. In de 39e minuut was het Jerome die de 2-0 op het scorebord bracht. Een prachtige goal in de kruising! Het is toch lekkerder rusten met een wat ruimere voorsprong. Smaakt de thee toch net iets beter!

Een stormachtige start van de 2e helft zorgde al snel voor een 4-0 voorsprong. Een knappe actie van Max bracht de 3-0 al in de 6e minuut van de 2e helft op het scorebord en 3 minuten later was het Kay die verantwoordelijk was voor de 4e Poortugaalse treffer. Ondanks het feit dat Slikkerveer feitelijk niets had in te brengen, presteerden ze het toch om een tegendoelpunt te maken. In de 22e minuut stond het dus ineens 4-1.

Voordat de scheidsrechter voor het laatst op zijn fluit blies, hadden we helaas ook nog enkele kansen om zeep geholpen. Het bleef uiteindelijk bij een mooie 4-1 overwinning.

Binnenmaas heeft inderdaad de verwachte 3 punten gehaald vandaag tegen RVVH (0-2). Het verschil blijft dus 1 punt.

Volgende week weer een thuiswedstrijd. Tegen Besiktas JO17-1 wordt om 14.55 uur afgetrapt. Besiktas staat laatste en heeft onlangs 5 punten in mindering gekregen. Hun thuiswedstrijd tegen Hellevoetsluis is destijds vanwege wanordelijkheden gestaakt en kennelijk zijn ze daar nu (flink) voor gestraft. Op dit moment staan ze met -5 punten uit 7 wedstrijden op de laatste plaats. Koppies er maar bij houden dan volgende week!

Zoals het er nu naar uitziet op veld 4.