Kampioen! Zingen wij luid!

Binnenmaas, FC JO17-1

Hoofdklasse F

7 december 2019 12:40

Mark Vogelenzang

Sv Poortugaal JO17-1 – Binnenmaas JO17-1;

Zaterdag 7 december 2019

Competitie.

Kampioen!

Het toetje voor het laatst bewaren! Dat was het motto voor vandaag. De nummer 1 tegen de nummer 2, met 2 punten verschil. De nummer 1 kan winnen, maar ook gelijkspelen om op de 1e plaats te blijven, terwijl de nummer 2 alleen bij winst nog over de nummer 1 kan wippen. Wil Binnenmaas dus weer op de eerste plaats komen dan zullen ze dus moeten winnen. Elk ander resultaat is onvoldoende. Voor onze jongens ook maar zaak om ‘gewoon’ te winnen, want met zo’n gelijkspel blijft het spannend tot het laatste fluitsignaal. Liever e.e.a. maar eerder afmaken.

Op veld 1 werd om 12.40 uur afgetrapt. Aardig weer, volle tribune en ook nog een hoop volk langs de lijn. De spanning was te snijden. Wie gaat er aan het langste eind trekken? Binnenmaas heeft bijna de gehele competitie op de 1e plaats gestaan, dus makkelijk en vanzelf zal het vandaag niet gaan. Lichtpuntje is dat Binnenmaas de laatste weken wat van slag lijkt. Eerst tegen Spartaan’20 6 doelpunten in 1 wedstrijd tegen gekregen en vorige week zelfs thuis verloren van Barendrecht, 3-4. Maar hoe staan we er vandaag zelf voor?

De spanning was al snel gebroken. Al snel was duidelijk dat we geenszins onderdeden voor Binnenmaas, ondanks dat zij een international in de gelederen hadden. Integendeel, het gevoel dat we niet gingen verliezen werd met de minuut groter.

In de 11e minuut was het Kay al die de 1-0 aantekende. Nu volhouden en er op en er over! Toch? Jazeker. De duimschroeven werden strakker aangetrokken en Binnenmaas werd geen kans gegund. Dat resulteerde in de 28e minuut tot de 2-0 door Sam, die goed doorging over links. De koppen van Binnenmaas gingen langzaam maar zeker meer hangen. Vlak voor rust werd nog een doelpunt van onze jongens afgekeurd, dus werd er gerust met een 2-0 voorsprong.

Na rust de wedstrijd maar rustig uitspelen? Niks er van! In de 2e minuut was het al Aram die alle hoop van Binnenmaas definitief wegspeelde, 3-0. Binnenmaas bleek niet de tegenstander te zijn die we dachten dat het zou zijn. Poortugaal was gewoon de baas. De kansen die ze kregen werden goed gepakt door keeper Lars of door Binnenmaas zelf om zeep geholpen. En in de 31e minuut zette Kay de eindstand op het bord, 4-0. We kregen nog wel een paar kansjes, maar die gingen er niet meer in. Het was maar goed voor Binnenmaas dat we niet meer doelpunten scoorden, anders hadden ze mogelijk zelfs nog op de 3e plaats geëindigd, achter NSVV. Zo bleef het 4-0 en daar was niets op af te dingen! Poortugaal JO17-1 kampioen! Klasse jongens!

Kampioen, dus op naar de patat en de bloemen! Deze serie zit er op! Volgend jaar verder!

Kampioen van de najaarsreeks! Op naar de voorjaarsreeks. Competities zullen opnieuw ingedeeld worden. ‘De basis van de herindeling is gebaseerd op de standen van begin december 2019, met uitzondering van de Hoofdklasse JO19 t/m JO13. Hiervoor worden de eindstanden van het laatste speelweekend (14-dec-2019) in 2019 gebruikt.’* Wat zal deze herindeling voor onze jongens betekenen? Het zal ongetwijfeld een pittige competitie worden. Als het goed is worden de nieuwe indelingen bekend gemaakt op 20 december 2019. En op zaterdag 18 januari 2020 gaan de nieuwe competities starten.

Tot volgend jaar!

* Bron: https://www.knvb.nl/downloads/sites/bestand/knvb/21178/planning-voorjaarsreeks-2020-district-west-i-ii

Kijk voor de foto’s op https://www.flickr.com/photos/svpoortugaal/albums/72157712118613091!