UNITED WE STAND!

5 oktober 2019 15:45

Gerard Kuipers

Onbekend

Vandaag stond er in de competitie voor SV Poortugaal JO17-5 een thuiswedstrijd tegen Rotterdam United JO17-3 op het programma.

De eerste helft:

Poortugaal laat direct zien er vandaag zin in te hebben en controleert de wedstrijd.

In de 9e minuut schiet Mick van Deursen de bal beheerst rechts in de kruising: 1-0.

Rotterdam United probeert van alles, maar slaagt er in de eerste helft niet echt in door te dringen tot diep op de helft van Poortugaal en wordt gedwongen verdedigend te voetballen.

De tweede helft:

Er verschijnt een actiever Rotterdam United op het veld en ook Poortugaal moet zo nu en dan in het defensief.

In de 17e minuut scoort Rotterdam United: 1-1.

De wedstrijd lijkt opnieuw te zijn begonnen, beide teams schakelen naar een hogere versnelling en aanval en verdediging gaan over en weer.

In de 26e minuut maakt Nigel van Vliet in de 16 een reeks van aanvallen en schermutselingen af met een schot door het midden: 2-1.

In de 29e minuut mag Joël de Gier dicht op de 16 een vrije trap nemen. Deze lijkt zo uit het boekje te zijn genomen, de bal wordt gecontroleerd onderin de rechterhoek gelegd: 3-1.

Er volgen nog wat aanvallen vanuit Rotterdam United die echter vakkundig door Poortugaal worden geneutraliseerd dat zelfs tot in de laatste minuut nog kansen weten te creëren.

Eindstand: 3-1.

Trainer Ronald: “Vandaag heb ik de spelers tijdens de warming-up eraan herinnerd dat we vanaf het eerste fluitsignaal, sterker nog vanaf het moment dat de warming-up begint, letterlijk ‘aanwezig’ moeten zijn in de wedstrijd.

Niet alleen fysiek, maar ook mentaal. Inzet tonen, actie ondernemen! Actie leidt immers altijd tot resultaat.

Dat laatste is vandaag zeker gelukt, we hebben daardoor leuk voetbal gezien en 3 punten binnengehaald.

Voor een trainer is niets leuker dan te zien dat wat we in trainingen oefenen in de wedstrijd zowel technisch als tactisch begint te werken.

Ben dan ook benieuwd wat er voor volgende week allemaal in het (neele)vat zit”.