SPANNEND TOT HET EINDE!

PPSC JO17-2

21 september 2019 15:45

Vandaag stond thuis de eerste wedstrijd in de competitie voor SV Poortugaal JO17-5 tegen PPSC JO17-2 op het programma.

De eerste helft:

Poortugaal en PPSC waren duidelijk aan elkaar gewaagd, maar mooie acties van Poortugaal maakte het verschil.

In de 11e minuut scoort Joël de Gier met een strak en laag schot in de rechterhoek: 1-0.

In de 20e minuut baant Joël de Gier zich een weg door de 16 en scoort: 2-0.

In de 40e minuut dwingt Poortugaal een vrije schop af links in de buurt van de 16. Mick van Deursen is de rechtspoot die met wind mee de vrije schop mag nemen en plaatst de bal enkele centimeters onder de lat en door de handen van de keeper: 3-0.

De tweede helft:

Poortugaal gaat voortvarend van start.

In de 9e minuut legt Laurens van Dorp beheerst de bal met een laag schot in de linkerhoek: 4-0.

In de 18e minuut legt Joël de Gier aan en doet hij de bal achter de keeper in het midden van het doel belanden: 5-0 (hattrick).

Vanaf de 20ste minuut wordt het rommelig bij Poortugaal. PPSC is sterk in de counter en in de 23ste minuut scoren zij de 5-1.

In de 29ste minuut scoort PPSC de 5-2.

In de 35ste minuut scoort PPSC de 5-3.

Het lijkt op dat moment dat door onnodig balverlies de wedstrijd spannender aan het worden is dan dat Poortugaal wenselijk acht. Poortugaal weigert echter de winst nog uit handen te geven.

Eindstand: 5-3.

Trainer Ronald: “In een op het oog gelijkopgaande eerste helft drukte Poortugaal met een duidelijke tussenstand op het scorebord voor de rust een belangrijke stempel op de wedstrijd.

De laatste 25 minuten van de tweede helft waren zwaar bevochten en kregen we te maken met een uitermate hardnekkig PPSC.

Uiteindelijk hebben we met name door veel goed werk in de eerste helft en ‘damage control’ in de laatste 10 minuten de winst in deze wedstrijd over de streep weten te trekken.

De eerste competitiepunten zitten in ieder geval in de pocket en successen klein of groot moet je vieren”.