DE NUMMER 4 TEGEN DE NUMMER 5, ALTIJD SPANNEND!

Excelsior'20 JO17-4

12 oktober 2019 12:00

Vandaag stond er in de competitie voor SV Poortugaal JO17-5 een uitwedstrijd tegen Excelsior’20 JO17-4 op het programma.

De eerste helft:

Poortugaal laat in de eerste minuten technisch het betere werk zien, maar maakt ook fouten. Kostbare fouten waarvan Excelsior direct gebruik weet te maken.

In de 4e minuut scoort Excelsior: 1-0

In de 9e minuut scoort Excelsior: 2-0

De wake-up call is nu voor Poortugaal al twee keer binnengekomen, alle hens aan dek!

In de 21e minuut breekt Joël de Gier door en legt hij de bal met een strak en laag schot achter de keeper in de rechterhoek: 2-1.

In de 33e minuut scoort Poortugaal: 3-1 (je leest het goed: een eigen doelpunt 😢).

De tweede helft:

Alle neuzen staan bij Poortugaal zichtbaar dezelfde kant op en er wordt direct druk op Excelsior gezet!

Actie is resultaat, in de 8e minuut scoort Mick van Deursen met een laag schot onderin de linkerhoek: 3-2.

In de 13e minuut maakt Mike Stedehouder met een strak schot van afstand in de linker hoek de gelijkmaker: 3-3.

In de 30e minuut scoort Joël de Gier in de 16 met een schot door het midden: 4-3.

De laatste 10 minuten zorgen nog voor de nodige spanning.

Poortugaal wordt in de laatste minuten van de wedstrijd een duidelijk waarneembare penalty ontzegd en Excelsior laat een opleving zien.

In de 36e minuut scoort Excelsior: 4-4

Eindstand: 4-4

Trainer Ronald: “In de eerste helft speelden we te rommelig voetbal en toonden we te weinig inzet.

In de tweede helft lieten we prima inzet zien, speelden we beter voetbal en waren we duidelijk het betere team.

Hadden we de gekregen en ook gecreëerde kansen beter benut dan hadden we onszelf kunnen belonen met de winst. Maar goed, we gaan in ieder geval met 1 punt naar huis”