EEN TEAM DAT MEER IS DAN DE OPTELSOM DER DELEN

Hermes DVS JO17-1

16 november 2019 15:30

René Dijkhuizen

Zaterdag stond er in de competitie voor sv Poortugaal JO17-5 een thuiswedstrijd tegen Hermes JO17-1 op het programma.

Er werd met enige gereserveerdheid (gecombineerd met het nodige optimisme) naar deze wedstrijd toegeleefd. Hermes is een selectieteam, koploper in de competitie, met significant betere scores tegen de teams waar ook Poortugaal eerder tegen had gespeeld, met op papier een keur aan spelers waaruit kan worden gekozen.

De eerste helft:

We zien een nadrukkelijk aanwezig Poortugaal dat min of meer de controle in de wedstrijd naar zich toetrekt. Controle is echter niet altijd alles, soms komt ook pech of geluk om de hoek kijken.

31e minuut: pech voor Poortugaal, Hermes scoort: 0-1.

32e minuut: geluk voor Hermes, een mooi schot van Nigel van Vliet raakt net de verkeerde (boven)kant van de lat.

De tweede helft:

Hermes vliegt direct uit de startblokken en scoort binnen een minuut: 0-2.

23e minuut: handsbal in de 16 van Hermes, Poortugaal krijgt verdiend een strafschop toegewezen. Maar dan moet die er nog wel even in. Mike Stedehouder wordt naar de 16 gedirigeerd en scoort overtuigend: 1-2.

De wedstrijd lijkt opnieuw te zijn begonnen, Poortugaal zet een tandje bij en gelooft zichtbaar in het werken naar de gelijkmaker.

36e minuut: de bal bevind zich al minuten lang op de speelhelft van Hermes maar weet nog niet de juiste speler van Poortugaal te vinden. Wesley Gerrits neemt het initiatief en haalt uit: 2-2.

De resterende 4 minuten is Poortugaal duidelijk in controle, dwingt corners af en zorgt ervoor dat de bal op de speelhelft van Hermes blijft. Een Hermes dat zich nu plotsklaps realiseert dat dit niet de gemakkelijke wedstrijd is geworden waar men vanuit was gegaan.

Eindstand: 2-2.

Trainer Ronald:

“Een heel goed georganiseerd team pakt vandaag verdiend 1 punt. Positief voetbal, goeie inzet en mooie combinaties zorgde voor een vermakelijk middag voor het publiek.

Vandaag zagen we een verzameling spelers met een gemeenschappelijk doel. Een verzameling individuele spelers die materialiseerde tot een echt team. Elke individuele speler maakte zich dienstbaar aan het collectief waardoor het team kon blijven bewegen, controleren en effectieve actie’s kon ondernemen.

Weliswaar 2-2, maar in deze wedstrijd tegen de koploper in de competitie is er toch echt een morele winnaar aan te wijzen… petje af voor onze mannen van SV Poortugaal JO17-5!”.