ALLE RESPECT VOOR DE SCHEIDSRECHTER

VFC JO17-5

7 december 2019 14:50

BEZOEKENDE GRENSRECHTER ZET EIGEN TEAM BUITENSPEL EN VOORKOMT MONSTERSCORE

Vandaag stond er in de competitie voor sv Poortugaal JO17-5 een thuiswedstrijd tegen VFC JO17-5 op het programma.

De eerste helft:

We zien een moedig VFC dat gezien alle vorige uitslagen in deze poule (en de 34 minuten die deze wedstrijd heeft mogen duren) in een voor hun ongelukkig poule is terechtgekomen.

We zien helaas ook een VFC grensrechter die te vaak incorrect voor buitenspel vlagt en door een uitermate correct fluitende scheidsrechter op een correcte manier buiten de lijnen zonder machtsvertoon of krachttermen aangesproken wordt op veelvuldig incorrect vlaggen voor buitenspel.

2e minuut: na een snelle maar zorgvuldig opgebouwde aanval scoort Mick van Deursen 1-0.

6e minuut: Mick van Deursen scoort 2-0.

9e minuut: Leandro Borges Gomes scoort 3-0.

11e minuut: Leandro Borges Gomes scoort 4-0.

13e minuut: VFC scoort 4-1.

18e minuut: Laurens van Dorp scoort 5-1.

25e minuut: Mick van Deursen scoort 6-1 (hattrick).

34e minuut: Mike Stedehouder scoort 7-1 (penalty).

De bezoekende grensrechter is het zichtbaar niet eens met de toewijzing door de scheidsrechter van de penalty en het wordt nu ineens om de verkeerde redenen spannend op het veld.

De beste man gooit zijn vlag neer en gaat op intimiderende wijze verhaal halen bij de scheidsrechter (de scheidsrechter is 14 jaar en fluit de wedstrijd op een volwassen manier, volgens het boekje, resoluut, rechtvaardig en met evenveel oog voor beide teams).

De scheidsrechter krijgt een barrage aan scheldwoorden van de bezoekende grensrechter (en VFC begeleiding) over zich heen, voelt zich terecht geïntimideerd en besluit met zijn 14 jaar de volwassene van de twee te zijn en de wedstrijd voor 10 minuten stil te leggen om de rust te laten wederkeren.

De bezoekende grensrechter neemt kennelijk de beslissingen binnen het bezoekende team en geeft aan niet meer op het veld te willen terugkeren en zet daarmee zijn eigen team buitenspel (ook ditmaal incorrect).

Wellicht is het hem na een zwaar seizoen met enkel verlieswedstrijden en extreem veel doelpunten tegen allemaal wat teveel geworden, we zullen het niet te weten komen.

Wat vaststaat is dat zijn gedrag en uitlatingen naar deze jonge en correct fluitende scheidsrechter op geen enkele manier acceptabel is en dat wanneer de wedstrijd volledig zou zijn uitgespeeld de uitslag ver in de dubbele cijfers zou zijn geëindigd.

Eindstand (na 34 minuten): 7-1.