sv Poortugaal JO17-1 – ARC JO17-1; 2-0 (1-0)

ARC JO17-1

Groep 1 02

19 oktober 2019 12:00

KNVB

sv Poortugaal JO170-1 – ARC JO17-1; 2-0 (1-0)

Zaterdag 19 oktober 2019.

Bekerwedstrijd.

2e divisie.

Het is zaterdag 19 oktober 2019. De dag van de wedstrijd die je wist dat zou komen! De bekerwedstrijd tegen 2e divisionist ARC (4e plaats met 4 gespeeld en 9 punten) uit Alphen aan den Rijn. Deze wedstrijd stond eerst gepland om 15.30 uur, maar is later gelukkig verplaatst naar 12.00 uur. Dan bestaat zo’n zaterdag niet de gehele dag uit wachten op de wedstrijd. Dan hoef je niet de gehele dag gespannen te zijn. Want gespannen waren we! Ja, ook de ouders en toeschouwers langs de lijn en op de goedgevulde tribune.

Het begin van de eerste helft verliep wat moeizaam. Waarschijnlijk door het ontzag voor de tegenstander en de spanning liep het aanvankelijk niet echt lekker. Maar na een kwartier zag je de spanning wegvallen en ging het steeds beter lopen. We gingen onze huid duur verkopen.

Na de rust gelijk uit de startblokken.

De schrijver dezes had op voorhand al een opzetje gemaakt, zoals hierboven, voor deze wedstrijd, want ja wat moet je verwachten van een wedstrijd tegen een tegenstander uit de kop van de 2e divisie? Dat kon wel eens moeilijk worden, toch? Nou, niets was minder waar. Wat spanning? Wat ontzag voor de tegenstander? Wie was er onder de indruk van de tegenstander? Vanmiddag een fantastische en spannende wedstrijd gezien. Dat belooft wat voor de toekomst. Vanaf het begin was duidelijk dat wij niet gingen verliezen. En wat bleek? ARC werd met een afgetekende 2-0 nederlaag (Jerome 1-0 in de eerste helft en Kay 2-0 in de 2e helft) naar huis gestuurd. En die uitslag had ook zomaar hoger kunnen uitvallen, want we hadden kansen zat.
Dat had niemand verwacht en zeker ARC niet. Wat een ontlading! En wat een prestatie van onze jongens. Trots is het woord dat opkomt! Deze overwinning betekent natuurlijk dat we door zijn in de beker. Ben benieuwd wie de volgende tegenstander wordt.

Overigens waren de ouders en toeschouwers wel gespannen hoor voor deze wedstrijd!

De teleurstelling van ARC is ook te lezen in hun eigen verslag https://svarc.nl/1405/45554/uitslagen/wedstrijd-details/?tab=3. Dit verslag bevat ook mooie foto’s van de wedstrijd. Onze eigen fotoreportage is binnenkort ook te zien op deze website in het fotoboek onder het kopje Interactief.

Nu een weekje herfstvakantie en volgende week zaterdag (26.10.2019) weer aan de bak in de competitie. Dat is een uitwedstrijd om 12.15 uur tegen en bij IJVV De Zwervers.

Man, man, man!