Sv Poortugaal JO17-1 – vv Brielle JO17-1;

Dinsdag 19 november 2019

Abelcup.

Koud!

Vanavond stond er een wedstrijd in het kader van de Abelcup (Voetbal Rijnmond Cup) op het programma. Koud, nat en donker zijn enkele associaties om deze avond te typeren. Maar we hadden er zin in! In de voorbereiding van dit seizoen hadden we al eens tegen elkaar gespeeld en dat eindigde destijds in een klinkende 4-0 overwinning voor onze sv. De verwachting is echter dat Brielle zich nu beter ‘bewapend’ heeft.

Omdat een aantal jongens van JO17-1 geselecteerd is voor O23 (Kay, Sam & Max), zag de opstelling er iets anders uit dan doorgaans, want ook O23 had een wedstrijd vanavond. Zij speelde tegen FC Dordrecht O21. Twan, Tony en Joel waren de vervangers.

Brielle speelt op dit moment in de 4e divisie en staat daar op een tiende plaats met 5 punten uit 8 wedstrijden, met een doelsaldo van -12. Voor wat het waard is.

Was het de kou of het gemis van de 3 bovengenoemde spelers? We gingen de rust in met een 2-0 achterstand. Hier was overigens niets op af te dingen.

In de 2e helft een veel beter Poortugaal, maar helaas wilde de bal niet in het Brielse doel, op een penalty na dan. Uiteindelijk verloren met 1-3 en ons avontuur in de Abelcup is voorbij.

Kay, Sam & Max hebben ook minuten gemaakt in O23 en niet onverdienstelijk. FC Dordrecht was echter net een maatje te groot. Zij stapten uiteindelijk met een 0-4 overwinning van het veld.

Voor wat betreft JO17-1 gaan we zaterdag verder met een competitiewedstrijd. Thuis tegen Besiktas JO17-1. Aftrap is om 14.55 uur.