(‘S-GRAVEN)ZAND(E) EROVER!

FC 's-Gravenzande JO17-5

30 november 2019 15:45

P (Peter) Boekholt

Zaterdag stond er in de competitie voor sv Poortugaal JO17-5 een thuiswedstrijd tegen ‘s-Gravenzande JO17-5 op het programma.

De eerste helft:

We zien in de eerste 15 minuten twee gelijkwaardige teams met veel acties over en weer.

5e minuut: ’s-Gravenzande scoort (0-1).

Poortugaal schudt wakker, neemt direct het initiatief en voert het tempo op.

7e minuut: Poortugaal zit diep op de helft van ’s-Gravenzande en knokt om de bal achter de keeper te krijgen. Milan de Nekker zet een tandje bij en legt de bal vanaf links terug in de 16 waarna Joël de Gier het af weet te maken (1-1).

15e minuut: ’s-Gravenzande scoort (1-2).

Poortugaal laat nu hier en daar steken vallen en het gevaar komt nu vooral van de boomlange ’s-Gravenzande speler op rechts.

19e minuut: ’s-Gravenzande scoort (1-3).

39e minuut: ’s-Gravenzande scoort (1-4).

De tweede helft:

’s-Gravenzande is in deze helft het snellere en krachtigere team. Geen van de teams komt echter nog tot scoren.

Eindstand: 1-4.

Trainer Ronald:

“In de eerste 15 minuten van de eerste helft speelden we prima voetbal met de juiste inzet en werden er daardoor veel kansen gecreëerd.

De laatste 25 minuten lieten we ’s-Gravenzande helaas het spel maken en bepalen, verliep de communicatie op het veld moeilijk en lieten we het liggen.

In de tweede helft voerden we de primaire taken prima uit, de tegenstander was echter in de afronding effectiever.

We hebben deze wedstrijd niet enkel verloren op details, we waren over het algemeen steeds een stap te laat, waardoor we ook teveel duels verloren”.