Sv Poortugaal JO17-1 – Excelsior’20 JO17-1; 5-1 (3-1)

Excelsior'20 JO17-1

Hoofdklasse B (PP)

25 januari 2020 14:15

Martin Verhagen

De kop is er af!

Vorige week met een goede wedstrijd tegen BVCB 3 punten binnengehaald, waarmee de kop er af is van de voorjaarscompetitie. Een goed begin is het halve werk zullen we maar zeggen. Vandaag de 2e wedstrijd, tegen Excelsior’20 uit Schiedam.

Zoals gezegd een tegenstander die we in augustus ook al eens op bezoek hebben gehad. Toen in het kader van de bekercompetitie. Dat werd een 5-0 overwinning. Een eindstand die in de rust al bereikt was. De temperaturen waren destijds ook wat hoger. Het was qua temperatuur vandaag afzien langs de lijn.

Het is een beetje gissen wat we vandaag kunnen verwachten. Eerder al met 5-0 van ze gewonnen, maar desondanks zijn ze toch 4e geworden in hun eigen competitie in de eerste helft van dit seizoen (achter BVCB, Neptunus-Schiebroek en Feyenoord), waarbij is opgemerkt dat ze gewonnen hebben van Neptunus-Schiebroek en gelijk hebben gespeeld tegen Feyenoord en slechts met 1-0 hebben verloren van BVCB.

Een streep van buiten de 16 van Samuel in de 4e minuut van de eerste helft zette gelijk de toon. Een lekkere opwarmer voor de rest van de wedstrijd, waarin Poortugaal de bovenliggende partij was en bleef. In de 15e minuut kreeg dat eerste doelpunt een vervolg in een tweede doelpunt. Nu gemaakt door Kay. Waar zou dat eindigen?

Toen even schrikken in de 33e minuut, want de bal ging op de stip, op onze stip. Na een overtreding van Max wees de scheidsrechter gedecideerd naar de stip, strafschop. Lars zat in de goede hoek en raakte de bal nog aan, maar hij kon een doelpunt helaas niet voorkomen, 2-1. Gelukkig werd e.e.a. al snel weer rechtgezet, want in de 35e minuut lag onze 3-1 al weer in het netje, wederom een goal van Kay.

Rust. Een groot deel van de toeschouwers ondernam toch de reis naar de kantine (we speelden op veld 8), om toch eventjes op te warmen. Een ander deel zag die reis niet zitten en probeerde zich op een andere wijze op te warmen voor de 2e helft, bijvoorbeeld door beschutting te zoeken op de tribune langs veld 7. Ook om geen seconde van de 2e helft te hoeven missen.

Eigenlijk het zelfde verhaal voor de 2e helft. Net als in de eerste helft kon de tegenstander geen potten breken en konden onze jongen nog uitlopen tot een 5-1 overwinning, met doelpunten van Max in de 13e minuut en als afsluiting weer een streep van buiten de 16 (nu een vrije trap) van Samuel in de 19e minuut van de 2e helft. Na 37 en een halve minuut had iedereen het wel gezien en ook de scheidsrechter wilde zich gaan warmen. Dus affluiten en douchen! En 3 punten bijschrijven!

Foto’s via de website onder het kopje interactief (fotoboek). Met dank aan Rick Click!

Op naar de competitiewedstrijd van volgende week. Weer een thuiswedstrijd. Dan beginnen we om 13.30 uur tegen Excelsior Maassluis JO17-2, op veld 4. Wij met 2 gespeeld en 6 punten en zij met 2 gespeeld en 3 punten. Zij hebben verloren van NSVV en gewonnen van Binnenmaas.

Ondertussen is ook bekend waar en tegen wie de jongens van JO17-1 moeten voetballen in het kader van de bekercompetitie. Op zaterdag 29 februari 2020 is een bekerwedstrijd ingepland tegen Quick Boys JO17-1 uit Katwijk! Een ploeg die momenteel op de 2e plaats staat in de 3e divisie. Kunnen we ook dan weer voor een stunt zorgen? Aanmoedigen kan, want het betreft een thuiswedstrijd, aanvang 15.30 uur.