Rood-wit-blauw

Hoofdklasse B (PP)

1 februari 2020 13:30

H. (Harley) van Soest

Sv Poortugaal JO17-1 – Excelsior Maassluis JO17-2; 5-0 (3-0)

Competitie Hoofdklasse B

Zaterdag 1 februari 2020.

De eerlijkheid gebied te zeggen dat het toch wel een heel mooi tenue is, dat tenue van de tegenstander van vandaag. Je zou er haast van onder de indruk raken.

De eerste wedstrijd van Excelsior Maassluis ging verloren tegen NSVV en vorige week wisten ze met 3-2 te winnen van Binnenmaas. Twee oude bekenden dus uit onze najaarscompetitie.

Op veld 4 werd er om 13.30 uur afgetrapt. Door onvoorziene omstandigheden kon uw verslaggever niet ter plekke zijn, maar zijn de bronnen weer aangesproken. Van een tegenstander met een dergelijk grote naam in het amateurvoetbal hadden we eerlijk gezegd meer verwacht dan wat ze deze zaterdag tentoon spreidde. Onze jongens waren heer en meester en leken niets te vrezen te hebben van de tegenpartij. Na doelpunten van Sam, Kay en Samuel gingen we rusten met een 3-0 voorsprong.

En nu verwacht u natuurlijk nog een samenvatting van de 2e helft? Die had ook gekomen ware het niet dat Excelsior Maassluis in de rust besloot om te gaan douchen en de handdoek te gooien. Pijntjes en blessures waren de redenen, volgens eigen zeggen dan, dat ze moesten opgeven. Eindstand dan maar 5-0.

Nou, de blik dan maar vast weer gericht op komende wedstrijd. Volgende week naar Schiebroek voor de uitwedstrijd tegen Neptunus-Schiebroek JO17-1. Een vroegertje! Aanvang 10.15 uur. Een tegenstander die nu 8e op de ranglijst staat met 3 punten uit 3 wedstrijden.

Resumerend; 3 gespeeld, 9 punten, 1e plaats.

En hadden we al verteld dat we op zaterdag 29 februari een bekerwedstrijd tegen 3e divisionist Quick Boys JO17-1 uit Katwijk spelen? Thuis om 15.30 uur.