Komkommertijd?

Neptunus-Schiebroek JO17-1

Hoofdklasse B (PP)

8 februari 2020 10:15

Neptunus-Schiebroek JO17-1 – sv Poortugaal JO17-1; 1-4 (1-3)

Competitie Hoofdklasse B (promotie poule)

Zaterdag 8 februari 2020.

Bijna heel de selectie weer fit na de wedstrijd van vorige week. Het was weliswaar maar een halve wedstrijd, maar toch waren er wat pijntjes. Misschien maar goed ook dan dat het slechts een halve wedstrijd was (Excelsior Maassluis gooide in de rust de handdoek en ging naar huis). Helaas kon Kay er vandaag nog niet bij zijn. Dus bijna met zijn allen fit afgereisd naar de Hazelaarweg te Rotterdam om om 10.15 uur te starten met de wedstrijd.

Tsja, wat kunnen we op voorhand zeggen over de tegenstander van vandaag? Zij hebben hun eerste wedstrijd tegen Feyenoord JO17-2 gewonnen, maar daarna zijn de wedstrijden tegen Groeneweg JO17-1 en Alexandria’66 JO17-2 verloren gegaan. Ze staan dus op een 8e plaats met 3 punten uit 3 wedstrijden. Ook nu maar weer uitgaan van eigen kracht dan en zorgen dat we niet in de drietand van Neptunus lopen.

Ook vandaag helaas weer een verslag uit 2e hand en van horen zeggen. En via streaming op coachamigo.nl! Leuk en spannend om te volgen voor de thuisblijvers. Er werden langs de lijn wel foto’s gemaakt door iemand van Neptunus, dus die zijn wellicht binnenkort te zien op de website van Neptunus-Schiebroek. Er zijn zelfs bewegende beelden opgedoken. Kijk hier voor de samenvatting!

Ook nu weer een wedstrijd waarin onze jongens niets te duchten hadden van de tegenstander, ondanks het feit dat de tegenstander reeds in de 9e minuut op een 1-0 voorsprong kwam. In de 17e minuut werd de achterstand hersteld en kwam door Jerome (assist Bart) de 1-1 op het scorebord. Uiteindelijk gingen we de rust in met een 1-3 voorsprong, door nog 2 doelpunten van Quinton (assist Max en assist Sam).

Het enige noemenswaardige wapenfeit uit de 2e helft was de 1-4 door Sam (assist Max) in de 58e minuut. Kortom geen beste wedstrijd, maar wel weer 3 punten!

Voor komende zaterdagen staat er niets op het programma qua competitieverplichtingen, maar de bronnen melden dat er wel gewerkt wordt aan het organiseren van vriendschappelijke wedstrijden, in ieder geval op zaterdag 22 februari. Dus wil je niets missen van de perikelen rond JO17-1? Houdt dan de website in de gaten voor deze vriendschappelijke wedstrijd(en).

Voor het 'echie' treden we pas op zaterdag 29 februari weer in het strijdperk. Weliswaar geen competitiewedstrijd, maar een bekerwedstrijd (1/8 finale). Dan de krachtmeting met 3e divisionist Quick Boys JO17-1 uit Katwijk. Volgens onze eigen website op veld 1. Maar let op! De wedstrijd is verplaatst naar 10.00 uur! Eerder stond de wedstrijd gepland om 15.30 uur, maar dat is dus 10.00 uur geworden.

De competitie pakken we dan weer op op zaterdag 7 maart 2020 met een uitwedstrijd bij en tegen Binnenmaas om 10.30 uur. Een bekende uit onze najaarscompetitie. Toen onze directe concurrent. Toen met een 4-0 overwinning van het veld gestapt. Dat zullen ze vast niet weer willen laten gebeuren.

Resumerend; 4 gespeeld, 12 punten, 1e plaats.