Dip?

Hoofdklasse B (PP)

7 maart 2020 10:30

A. (Adri) Letterman

FC Binnenmaas JO17-1 – sv Poortugaal JO17-1; 3-2 (2-0)

Zaterdag 07 maart 2020

Competitie Hoofdklasse B (PP), Voorjaar

Vorige week nog teleurgesteld maar met opgeheven hoofd van het veld gestapt na de 2-3 nederlaag in de beker tegen 3e divisionist Quick Boys JO17-1 en vandaag weer aan de bak in de competitie. Om 10.30 uur moest aangetreden worden tegen een oude bekende, Binnenmaas JO17-1. In de najaarscompetitie onze grootste concurrent. Toen nog thuis een 4-0 overwinning. Benieuwd hoe het vandaag eindigt.

Beide ploegen hebben er inmiddels 4 wedstrijden op zitten in deze voorjaarscompetitie. Poortugaal heeft vooralsnog de volle buit, 12 punten. Binnenmaas heeft 1 wedstrijd verloren, waardoor zij op 9 punten staan. Binnenmaas heeft op 25 januari verloren van Excelsior Maassluis JO17-2 met 3-2. Was bij Binnenmaas hun international Esmee Brugts niet aanwezig of is Maassluis ondeugend geweest? Binnenmaas een off-day of Excelsior Maassluis een topdag? Blijft gissen.

Overigens komt dit verslag helaas weer uit 2e hand. Uw verslaggever kon helaas niet zelf ter plekke zijn, maar de bronnen zijn weer betrouwbaar en geraadpleegd.

Bewolkt, af en toe een zonnetje, niet te koud en de wind viel ook mee, dus ideaal voetbalweer. Nou dat was het eigenlijk wel! Rusten met een 2-0 achterstand, terugkomen tot 2-2 (Sam & Tim) en in de laatste seconden het deksel op je neus krijgen, 3-2. In competitieverband dit seizoen de 2e nederlaag. Een voorjaarsdipje? Tegen Feyenoord volgende week maar weer goed maken dan!

Wellicht zien we Binnenmaas JO17-1 nog 1 keer dit seizoen. In de planning van JO17-1 staat vooralsnog deelname aan een toernooi bij Binnenmaas op donderdag 21 mei 2020 (Hemelvaartsdag). Nadere informatie volgt nog, dus houd de website in de gaten!

Zelf sta je vandaag met legen handen, maar wat heeft concurrentie gedaan? Je weet dat Binnenmaas gewonnen heeft en ook op 12 punten is gekomen, dus kijken wat NSVV gedaan heeft. Het blijkt dat NSVV met 3-0 gewonnen heeft van BVCB en daarmee over ons heen wipt op de ranglijst. NSVV is dus de nieuwe koploper met 1 punt verschil.

Komende week weer lekker trainen en volgende week zaterdag de competitiewedstrijd tegen Feyenoord JO17-2. Alleen de naam van de tegenstander al, moet motivatie voldoende zijn om volgende week te vlammen. Dan wordt er thuis afgetrapt om 14.45 uur, waarschijnlijk op veld 4. Met de uitslagen van vandaag betekent dat de nummer 2 tegen de nummer 9 van de ranglijst. Feyenoord heeft tot nu toe 5 punten verzameld uit 5 wedstrijden.

Resumerend: 2e plaats, 4 overwinningen, 1 verliespartij en 12 punten. Doelsaldo +12.