BVCB JO17-1 – sv Poortugaal JO17-1; 2-3 (1-1)

BVCB JO17-1

Hoofdklasse B (PP)

18 januari 2020 12:15

Zaterdag 18 januari 2020

Competitie Hoofdklasse B.

Dat het vandaag andere koek zou zijn dan vorige week tegen een tegenvallend Sparta was eigenlijk vorige week al duidelijk. Alleen afgaande op de cijfers van BVCB was van te voren al te voorspellen dat het vandaag niet gemakkelijk ging worden.

Uw verslaggever kon helaas niet zelf bij de wedstrijd aanwezig zijn, maar heeft zijn bronnen weer aangewend om toch iets van een verslag te kunnen maken.

Begrepen dat het een leuke wedstrijd was, waarin onze jongens overall het betere van het spel hadden. Gewoon 2 ploegen die wilden voetballen en wilden winnen. Een wedstrijd die uiteindelijk eindigde in een overwinning voor Poortugaal, met als ruststand 1-1. Vlak voor tijd nog wel even een momentje van overslaande harten toen een bal van BVCB nog even op de lat uiteen spatte, maar uiteindelijk gingen de 3 punten (terecht) mee naar Poortugaal. De Poortugaalse doelpunten kwamen op naam van Aram, Sam en Kay.

Volgende week is uw verslaggever weer van de partij, bij leven en welzijn, dus dan wellicht weer een wat uitgebreider verslag. De jongens treden dan thuis aan tegen Excelsior’20 JO17-1. De aftrap vindt plaats om 14.15 uur en helaas op veld 8 en niet lekker dicht bij de kantine, waar het eerste elftal aanstaande zaterdag ook zijn wedstrijd speelt.

Excelsior’20 JO17-1 hebben we dit seizoen al eens ontmoet. In de bekercompetitie werd destijds nog met 5-0 gewonnen en in hun eigen competitie zijn ze voor de kerst uiteindelijk geëindigd op een 4e plaats, achter BVCB, Neptunus-Schiebroek en Feyenoord. Ze zullen in ieder geval willen voorkomen dat ze weer met een 5-0 nederlaag de bietenbrug worden opgestuurd. Deze week hebben ze 1-1 gelijkgespeeld tegen Capelle JO17-1.

Resumerend: 1 gespeeld, 3 punten, 5e plaats.