KOUD, LAAT, DONKER EN THUIS WACHT DE STAMPPOT MET UNOX WORST

25 januari 2020 16:15

Hillebrandt van Dreumel

Onbekend

Zaterdag stond er na het uitlopen van andere wedstrijden uiteindelijk om 16:30 uur voor sv Poortugaal JO17-5 een thuiswedstrijd op het programma tegen BVV Barendrecht JO17-6.

De eerste helft:

Barendrecht laat direct zien dat zij over snelle spelers beschikken, snelheid in sprint en snelheid in schakelen.

3e minuut: Barendrecht scoort 0-1.

9e minuut: Barendrecht scoort 0-2.

De tweede helft:

Poortugaal komt sterk uit de kleedkamer, zet direct druk maar komt nog niet tot scoren. De zelfverzekerde acties van de keeper van Barendrecht doen bij menig supporter van Poortugaal de wenkbrauwen fronsen en de vraag ‘is dit wel de keeper van JO17-6 ’ ligt op de lippen.

13e minuut: Barendrecht scoort 0-3 (loeiharde en onhoudbare kanonskogel rechts van onze keeper).

30e minuut: Mike Stedehouder scoort met een strak schot rechts van de keeper de 1-3.

Een duidelijke penalty kan nu wellicht nog het tij en momentum voor Poortugaal keren, de scheidsrechter heeft het echter anders gezien en beslist er een vrije trap van te maken op de rand van de 16. De vrije trap wordt helaas niet omgezet in een doelpunt.

De druk wordt nog opgevoerd door een Poortugaal dat niet wil verliezen, de klok is echter onverbiddelijk.

Eindstand: 1-3.

Trainer Ronald:

“Begin van de wedstrijd waren wij de mindere en in die eerste 10 minuten worden we dan helaas op 0-2 achterstand gezet. Het overgrote deel van de wedstrijd waren wij de meerdere met goed en fysiek voetbal dat zichtbare druk bij de tegenstander legde. Mooi om te zien dat de trainingen van Ewaldo resultaat opleveren, er is voldoende conditie bij onze jongens en die geconditioneerde lichamen voorkomen blessures”.