GELUKKIG HEBBEN WE DE FOTO’S NOG!

Strijen JO17-2G

1 februari 2020 12:30

Sebastiaan huijgen

Vandaag stond er voor sv Poortugaal JO17-5 een thuiswedstrijd tegen Strijen JO17-2G op het programma.

In de beginfase leek het vandaag nog een redelijk relaxte voetbalmiddag voor Poortugaal te worden.

Eerste helft:

7e minuut: 1-0, Mike Stedehouder scoort in 3e instantie alsnog na het niet verzilveren van een penalty.

Tweede helft:

Strijen scoort binnen 2 minuten de gelijkmaker (1-1), 7 minuten later is het weer raak (1-2), 1 minuut later zit ie er weer in (1-3) en in de 35e minuut loopt Strijen zelfs uit naar 1-4.

Poortugaal begon de wedstrijd redelijk maar liet Strijen in de tweede helft in de wedstrijd komen en stond Strijen toe meer aan het voetballen te komen, duels te winnen en taken beter uit te voeren. Of Poortugaal de wil had om na de razendsnelle start van Strijen nog te willen winnen is een vraagteken. Duidelijk is dat het in de tweede helft aan inzet ontbrak, op meerdere vlakken niet als team heeft gewerkt en er platgezegd collectief is gefaald.

Eindstand: 1-4.

Trainer Ronald:

“Ons credo #1team1taak wordt de laatste tijd te vaak vergeten of niet in de praktijk gebracht.

Kijk eerst eens naar jezelf als speler, naar de dingen die bij jezelf niet goed werken voordat je een medespeler aanspreekt op de dingen die bij hem niet werken.

Wanneer je een ander aanspreekt doe dat dan op een positieve manier, coach elkaar, stimuleer elkaar, leer van elkaar.

Gebrek aan inzet was er niet alleen in deze wedstrijd, we zagen het van de week al tijdens de training. Ik heb het al eerder gezegd ‘als je geen zin hebt hoef je niet te komen trainen’ maar dat heeft dan uiteraard wel consequenties voor de basisopstelling en daardoor wellicht een negatief effect op de wedstrijd . Maar goed, volgende week beter!”.