Kampioensroes?

Sparta AV JO17-1

11 januari 2020 15:00

Sebastiaan Huijgen

Voordat we beginnen natuurlijk nog iedereen het beste voor 2020 toegewenst. Veel gezondheid en sportiviteit!

Nog amper bekomen van het kampioensfeest en de feestdagen stond vandaag alweer de eerste wedstrijd van 2020 op het programma. Gelukkig waren de trainingen afgelopen week ook al weer gestart, zodat we toch enigszins fris en fruitig aan deze wedstrijd konden beginnen. Hoe gaan we het de rest van het seizoen oppakken? Nu we uiteindelijk toch met een overmacht van 5 punten verschil winterkampioen zijn geworden.

Zoals in het laatste verslag was aangegeven is de nieuwe competitie inderdaad bekend geworden vlak voor de kerstvakantie. Vanaf 18 januari speelt onze JO17-1 in Hoofdklasse B. Met 3 oude bekenden; Binnenmaas, NSVV en IJVV de Zwervers. De andere tegenstanders zijn Alexandria’66 JO17-2, BVCB JO17-1, Capelle JO17-1, Excelsior’20 JO17-1, Excelsior Maassluis JO17-2, Feyenoord JO17-2, Groeneweg JO17-1 en Neptunus-Schiebroek JO17-1. Volgende week starten we tegen BVCB met een uitwedstrijd.

Goed. Vandaag dus een oefenwedstrijd, tegen Sparta AV JO17-1. Op voorhand zou je zeggen dat beide ploegen aan elkaar gewaagd zijn. Sparta staat momenteel laatste in de 4e divisie en onze jongens waren eerste in de najaarscompetitie van de hoofdklasse.

Er werd vandaag thuis afgetrapt om 15.00 uur. Op veld 1, dus het publiek kon lekker beschut zitten op de tribune. Het was weliswaar droog, maar ijzig koud. Je kon maar beter uit de wind gaan zitten.

De naam Sparta wekt natuurlijk verwachtingen, maar dit elftal voldeed niet aan die verwachtingen. Met de rust stonden ze namelijk al met 7-0 achter, zonder zelf ook maar één kans te hebben gecreëerd. Dat viel tegen.
In de 8e minuut werd de score door Kay geopend en toen ging het even snel. In de 11e minuut stonden we al 3-0 voor, 2x Sam. Hierna was het wachten tot de 23e minuut voor de 4-0 van Quinton. Hierna volgde nog de 5-, 6- en 7-0 (1x Sam en 2x Samuel). De 7-0 was een strafschop, feilloos genomen door Samuel.

En dan moet je in die kou nog een helft spelen, nu met wind tegen. Zeggen en schrijven heeft Sparta 1 kansje gehad, maar Lars (keeper) bleef scherp ondanks dat hij niet veel te doen had. Wij maakten het uiteindelijk af op een 9-0 overwinning. In de 10e minuut van de 2e helft was het Tim met de 8-0 en Aram prikte nummer 9 in het net in de 37e minuut. Mooie overwinning, maar wedstrijd toch maar snel vergeten. Op naar de competitie!

Vandaag geoefend en volgende week weer voor het ‘echie’! Volgende week mogen we afreizen naar sportpark Sporthoek te Bergschenhoek voor een wedstrijd tegen BVCB JO17-1. Ook najaarskampioen geworden in hun competitie (met o.a. Neptunus-Schiebroek JO17-1, Feyenoord JO17-2 en Excelsior’20 JO170-1) en aan de cijfers te zien een makkelijk scorende ploeg en lastig te passeren (53 voor en 13 tegen).

Aan de bak dus! Aanvang 12.15 uur.